Czym jest rendering produktów?
Rendering produktów oznacza zobrazowanie wirtualnego modelu danego produktu. Projektanci wnętrz coraz częściej wykorzystują programy ułatwiające procesy twórcze oraz komunikację z klientem. Poprzez rendering możliwe jest stworzenie wizualizacji budynków, jak i poszczególnych pomieszczeń – wraz z całym wyposażeniem i dekoracją – w znaczący sposób usprawnia aranżację i umożliwia przedyskutowanie jej przyszłej formy. Warto również podkreślić, że takie przedstawianie obiektów stosuje się też w innych branżach, np. produkcji i sprzedaży.
Wizualizacja daje możliwość dostrzeżenia pełnego obrazu projektu. Wykorzystuje się ją zarówno na etapie dopracowywania designu, jak i promocji gotowego produktu. Pozwala na prezentację jakiegoś przedmiotu lub budynku w możliwie naturalny, jednak dwuwymiarowy sposób. Z kolei modelowanie 3D polega na opracowywaniu trójwymiarowej wersji danego artykułu w dedykowanym programie komputerowym. Czynności dokonuje się za pomocą różnych technik, najczęściej za pomocą siatek lub brył. Często kojarzone z nim renderowanie stanowi bardziej skomplikowaną procedurę, jednak w pełni zautomatyzowaną.
Renderowanie – definicja
Rendering bywa określany jako końcowy etap tworzenia wizualizacji. W najprostszy sposób definiuje się go jako zmienianie dostarczonych danych w graficzną (lub dźwiękową) formę. Jest to wierne odwzorowanie obiektu – tak, aby jak najbardziej przypominał swój rzeczywisty kształt, wraz z kładzionym przez niego cieniem i odbitym światłem.
Proces składa się z kilku kroków. Silnik programu poddaje dokładnej analizie udostępnione informacje i dostosowuje uzyskiwany obraz do naturalnych zjawisk optycznych i fizycznych, dodając mu głębi i barwy – tłumaczy przedstawiciel firmy Senteria.
Technologia znajduje zastosowanie w promocji różnorodnych artykułów, takich jak napoje, urządzenia RTV i AGD czy samochody. Realistyczna wizualizacja sprawia, że przedstawiony przedmiot wydaje się bardziej atrakcyjny, a materiał reklamowy przykuwa uwagę konsumenta. Swobodna manipulacja obrazem pozwala na dostosowanie efektu końcowego do przyjętego przez markę komunikatu. Rendering produktów stanowi najnowszą, a jednocześnie jedną z najbardziej popularnych form prezentacji oferty. Realistyczny przekaz w żaden sposób nie odbiega od prawdziwych cech towaru – jedynie uwydatnia jego atuty.
Renderowanie produktów dla sklepów internetowych
Właściciele przedsiębiorstw typu e-commerce w szczególności powinni zapoznać się z definicjami różnych technik wizualizacji, jej poszczególnymi etapami oraz rozważyć zastosowanie takiej formy graficznego przedstawienia asortymentu. Sklepy internetowe, które korzystają z renderowania oferowanych produktów wyglądają na o wiele bardziej profesjonalne. Zwiększa się ich wiarygodność, a co za tym idzie – zaufanie użytkowników-klientów i sprzedaż. Być może nie da się dotknąć i osobiście przyjrzeć obiektowi zakupu, jednak realistyczna prezentacja umożliwia dostrzeżenie wielu detali.