Artykuł sponsorowany
Czym się kierować podczas projektowania kasetonów reklamowych?

Czym się kierować podczas projektowania kasetonów reklamowych?

Chociaż za projekt kasetonu reklamowego w największym stopniu odpowiadają specjaliści z firmy realizującej zlecenie, klient także ma duży wpływ na jego finalny kształt. Kaseton skuteczny pod względem marketingowym i wizerunkowym musi zawierać spersonalizowane kolory, grafiki i treści – na tych elementach powinni więc w największym stopniu koncentrować się klienci.

Podstawowe rodzaje kasetonów reklamowych

Projektowanie kasetonów należy rozpocząć od określenia, czy konstrukcja będzie umieszczona na zewnątrz, czy wewnątrz budynku. Tablice zewnętrzne zazwyczaj wykonywane są z dibondu, pleksi oraz aluminium, z kolei w modelach wewnętrznych funkcję nośnika informacji często pełnią tkaniny poliestrowe. Dużym atutem tego typu tkanin jest możliwość ich łatwej wymiany, jeśli ulegną uszkodzeniu albo staną się nieaktualne (wówczas wystarczy zmienić wypełnienie, bez konieczności zakupu nowej ramy).

Następna kluczowa decyzja dotyczy rodzaju nadruku, który może występować w dwóch wariantach: jednostronnym i dwustronnym. Kasetony jednostronne przytwierdza się do elewacji budynków lub ścian wewnątrz pomieszczeń podobnie jak obrazy – widoczna jest tylko jedna strona bryły, druga natomiast pozostaje niezadrukowana. Co ważne, takie kasetony reklamowe mogą być większe niż ich odpowiedniki dwustronne. Modele z nadrukiem z obydwu stron mocuje się prostopadle do elewacji, a w przypadku produktów wewnętrznych możliwe jest uzupełnienie konstrukcji o niewielką podstawę, umożliwiającą postawienie kasetonu w dowolnym miejscu.

Podświetlenie i personalizacja kasetonów

Następny krok to rozważenie opcji podświetlenia. Zarówno kasetony wewnętrzne, jak i zewnętrzne mogą być wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED, akcentujące jedynie niektóre elementy bądź eksponujące w równym stopniu wszystkie grafiki i napisy. Zazwyczaj podkreślenie tylko liter i drobnych detali graficznych pozwala osiągnąć zadowalający efekt, lecz czasami, np. w przypadku kasetonów zewnętrznych umieszczonych w miejscu słabo widocznym dla przechodniów, lepszym rozwiązaniem może okazać się podświetlenie w kontrastujących barwach tła i nazwy firmy.

Ostatnim, ale w zasadzie najważniejszym elementem, jest wybranie treści, grafik i kolorów. Pracownik Clever Frame, lidera w branży mebli wystawienniczych, zaznacza: 

Na kasetonie warto umieścić przede wszystkim logo czy motto – kasetony oprócz funkcji marketingowej odgrywają też rolę informacyjną i wizerunkową, w związku z czym powinny być tak zaprojektowane, by klienci nie mieli trudności ze znalezieniem wejścia do firmy. 

Natomiast na tablicach wewnętrznych mogą znaleźć się grafiki nawiązujące do aktualnej oferty (takie kasetony sprawdzą się np. na witrynach sklepowych) albo tematyki danego eventu (jeśli panele zostały wykorzystane np. do budowy stoiska ekspozycyjnego na targach branżowych).

Kasetony reklamowe są prostą, lecz skuteczną formą oznakowania siedziby firmy i jednocześnie wspierania jej strategii marketingowej. Należy jednak pamiętać, że tego typu konstrukcje stanowią również wizytówkę przedsiębiorstwa, muszą więc być starannie dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.

Kategorie
Warto przeczytać
Czym charakteryzuje się styl glamour we wnętrzach?
Styl glamour pozwoli Ci stworzyć wnętrze niczym z hollywoodzkiego filmu. Takie aranżacje kochają przepych, elegancję i wytworne, połyskujące dodatki. Jednak jeśli marzy Ci się mieszkanie urządzone w taki sposób,...
Zadbaj o warunki na konferencji
Wiele osób w końcu stanie przed wyzwaniem zorganizowania konferencji. Może ona dotyczyć spraw zawodowych, naukowych lub zupełnie hobbystycznych. Cel konferencji tak naprawdę nie jest ważny, skoro z każdej można wynieść...
Jakie trawy ozdobne będą idealne do twojego ogrodu?
Masz ogród i zastanawiasz się jak go urozmaicić? Chciałbyś zasadzić rośliny, ale nie wiesz, które wybrać? Nie chcesz mieć w swoim ogrodzie roślin, którym musiałbyś poświęcić dużo czasu i które wymagałyby zaawansowanej...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×