Czym się kierować podczas projektowania kasetonów reklamowych?
Chociaż za projekt kasetonu reklamowego w największym stopniu odpowiadają specjaliści z firmy realizującej zlecenie, klient także ma duży wpływ na jego finalny kształt. Kaseton skuteczny pod względem marketingowym i wizerunkowym musi zawierać spersonalizowane kolory, grafiki i treści – na tych elementach powinni więc w największym stopniu koncentrować się klienci.
Podstawowe rodzaje kasetonów reklamowych
Projektowanie kasetonów należy rozpocząć od określenia, czy konstrukcja będzie umieszczona na zewnątrz, czy wewnątrz budynku. Tablice zewnętrzne zazwyczaj wykonywane są z dibondu, pleksi oraz aluminium, z kolei w modelach wewnętrznych funkcję nośnika informacji często pełnią tkaniny poliestrowe. Dużym atutem tego typu tkanin jest możliwość ich łatwej wymiany, jeśli ulegną uszkodzeniu albo staną się nieaktualne (wówczas wystarczy zmienić wypełnienie, bez konieczności zakupu nowej ramy).
Następna kluczowa decyzja dotyczy rodzaju nadruku, który może występować w dwóch wariantach: jednostronnym i dwustronnym. Kasetony jednostronne przytwierdza się do elewacji budynków lub ścian wewnątrz pomieszczeń podobnie jak obrazy – widoczna jest tylko jedna strona bryły, druga natomiast pozostaje niezadrukowana. Co ważne, takie kasetony reklamowe mogą być większe niż ich odpowiedniki dwustronne. Modele z nadrukiem z obydwu stron mocuje się prostopadle do elewacji, a w przypadku produktów wewnętrznych możliwe jest uzupełnienie konstrukcji o niewielką podstawę, umożliwiającą postawienie kasetonu w dowolnym miejscu.
Podświetlenie i personalizacja kasetonów
Następny krok to rozważenie opcji podświetlenia. Zarówno kasetony wewnętrzne, jak i zewnętrzne mogą być wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED, akcentujące jedynie niektóre elementy bądź eksponujące w równym stopniu wszystkie grafiki i napisy. Zazwyczaj podkreślenie tylko liter i drobnych detali graficznych pozwala osiągnąć zadowalający efekt, lecz czasami, np. w przypadku kasetonów zewnętrznych umieszczonych w miejscu słabo widocznym dla przechodniów, lepszym rozwiązaniem może okazać się podświetlenie w kontrastujących barwach tła i nazwy firmy.
Ostatnim, ale w zasadzie najważniejszym elementem, jest wybranie treści, grafik i kolorów. Pracownik Clever Frame, lidera w branży mebli wystawienniczych, zaznacza:
Na kasetonie warto umieścić przede wszystkim logo czy motto – kasetony oprócz funkcji marketingowej odgrywają też rolę informacyjną i wizerunkową, w związku z czym powinny być tak zaprojektowane, by klienci nie mieli trudności ze znalezieniem wejścia do firmy.
Natomiast na tablicach wewnętrznych mogą znaleźć się grafiki nawiązujące do aktualnej oferty (takie kasetony sprawdzą się np. na witrynach sklepowych) albo tematyki danego eventu (jeśli panele zostały wykorzystane np. do budowy stoiska ekspozycyjnego na targach branżowych).
Kasetony reklamowe są prostą, lecz skuteczną formą oznakowania siedziby firmy i jednocześnie wspierania jej strategii marketingowej. Należy jednak pamiętać, że tego typu konstrukcje stanowią również wizytówkę przedsiębiorstwa, muszą więc być starannie dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.