Flaga firmowa z logo, czyli najłatwiejsza forma brandingu
Jeżeli nawet nie analizowaliśmy nigdy tego zagadnienia, to instynktownie rozumiemy potencjał, jaki drzemie we fladze filmowej. Patrząc na łopoczący materiał z nadrukiem własnego logo czy nazwy firmy, możemy poczuć się jak dawna drużyna rycerska, która na polu walki wypatrywała swoich i wrażych chorągwi. Symbolika pola walki w naturalny sposób przenosi się na warunki gry rynkowej.
Flaga reklamowa z nadrukiem, a szczególnie flaga firmowa jest jak chorągiew rycerska: integrujemy się pod nią, żeby pokonać konkurencję.
Flagi tradycyjne i flagi plażowe
Na wstępie warto zrobić podstawowe rozróżnienie na flagi tradycyjne i flagi plażowe. Te pierwsze, to prostokątne płaty materiału, z tunelem na drzewce lub dodatkowo z plastikowymi klipsami i karabińczykami (przy flagach masztowych, mocowanych do linek). Najprostszym modelem flagi jest prostokątny materiał z tunelem na ręczne drzewce w krótszym boku. W odróżnieniu od tradycyjnych, flagi plażowe (windery) to rodzaj żagla, który jest napięty na łukowato ustawionym maszcie lub na maszcie prostym z prostopadłą poprzeczką. Zapewniają one stałe napięcie materiału flagi, a tym samym poprawiają jego widoczność. Zazwyczaj mocowane są też na podstawach z rotatorem, który zapewnia swobodne obracanie się flagi pod wpływem wiatru.
W artykule koncentrujemy się na flagach tradycyjnych. Nie przeszkadza to temu, że większość uwag ma zastosowanie do wszystkich rodzajów i modeli flag reklamowych.
Dlaczego warto zamówić flagi z nadrukiem firmowym?
Jeżeli tylko możemy skorzystać z tej formy prezentacji brandu, to zdecydowanie warto zamówić flagi firmowe. Możemy użyć ich do promocji określonych produktów, ale najczęściej służą one do promocji marki. Bez problemu można wymienić najważniejsze zalety, które posiadają flagi z własnym nadrukiem:
- widoczność – flaga zapewnia łatwe wyróżnienie się na tle innych reklam: umieszczona na maszcie jest widoczna z dużej odległości, można ją wynieść ponad chaos wizualny, który panuje na poziomie ludzkiego wzroku – flagi firmowe z nadrukiem doskonale sprawdzają się jako sposób czytelnego oznaczenia siedziby firmy czy stoiska na targach, można jej używać na zewnątrz i w pomieszczeniach,
- łatwość przyciągania uwagi – flagi eksponowane w otwartej przestrzeni zyskują dodatkowy atut: poruszają się przy najmniejszym powiewie wiatru, co skutecznie przyciąga do nich wzrok, a co za tym idzie również do prezentowanych treści,
- niski koszt – flagi mają bardzo dobrą relację ceny do skuteczności działania: flaga jest niskokosztowym i bardzo ekspresyjnym sposobem prezentacji treści graficznych i haseł branżowych,
- uniwersalność zastosowań – flag można używać stacjonarnie (na stałych masztach, stojakach lub w uchwytach mocowanych na ścianie albo na fasadzie budynku), na konstrukcjach przenośnych lub na ręcznych drzewcach, które można wykorzystać w czasie akcji promocyjnych organizowanych w formie przemarszów, okolicznościowych parad czy imprez sportowych,
- wysoka trwałość – flagi drukowane na syntetycznych tkaninach przez lata eksploatacji zachowują estetyczny wygląd i trwałe kolory,
- łatwość prania i przechowywania – flagi są bardzo wygodne w eksploatacji: zajmują mało miejsca w transporcie i przechowywaniu, są łatwe w utrzymaniu czystości (najczęściej można je prać w zwykłych pralkach automatycznych).
Jaki typ flagi będzie najlepszy do celów promocji brandu?
O znaczeniu flagi dla promocji loga, hasła, barw firmowych czy określonego towaru najlepiej świadczy określenie „produkt flagowy” oraz znaczenie takich rytuałów jak oddawanie honorów fladze, jej wciąganie na maszt i zdejmowanie. Flaga firmowa może pełnić funkcję sztandaru: symbolu, który jest punktem odniesienia do budowania tożsamości zespołu, identyfikacji z celami firmy i jej wartościami.
W roli flagi firmowej najlepiej sprawdzają się klasyczne modele – przeznaczone do mocowania na prostym, wysokim maszcie lub na drzewcu. Powody wyjaśnia specjalistka reprezentująca firmę DisplayPlanet, producenta flag, banerów i ścianek reklamowych: – Należy pamiętać, że flagi firmowe to nie tylko nośnik treści reklamowych i promocyjnych, ale także element budowy prestiżu firmy. W tym przypadku działa efekt skali: im większa jest flaga, im wyżej ją umieścimy, tym większy respekt będzie budziła. Powiewająca na wietrze flaga jest widokiem, którego – zarówno w oczach klientów, jak i pracowników firmy – nie zastąpi żaden inny nośnik reklamy. W tym przypadku działanie reklamowe oparte jest na wielowiekowej tradycji i zachowaniach zakorzenionych w zbiorowej świadomości. Dzięki kulturowemu backgroundowi flaga staje się szczególnie skutecznym narzędziem w procesie budowania prestiżu marki i firmy.
Jak właściwie eksploatować flagi reklamowe?
Jak zostało powiedziane, flagi reklamowe i firmowe z nadrukiem są bardzo trwałym i wygodnym w stosowaniu nośnikiem reklamy. Aby wykorzystać ich w pełni ich natury, warto zadbać przede wszystkim o regularne pranie flag. Dzięki temu zapewnimy im estetyczny wygląd, co jest kwestią fundamentalną dla ich właściwego odbioru: brudny kawałek materiału nie wzbudza szacunku. Przy praniu należy zastosować się do zaleceń producenta.
Niezwykle ważną kwestią jest też wybór odpowiedniej lokalizacji masztu i rozmiarów flagi. Chodzi o to, aby przy łopotaniu na wietrze flaga nie ocierała się o fasadę budynku czy jakieś inne przeszkody, bo w krótkim czasie dojdzie do postrzępienia materiału, a nawet porwania flagi. Flaga umieszczona na maszcie w otwartym terenie narażona jest też na uszkodzenia pod wpływem porywistego wiatru. Są one szczególnie groźne, gdy silny wiatr jest połączony z opadami deszczu czy mokrego śniegu: wilgotny materiał jest ciężki i może łapać silne powiewy, które zagrażają mocowaniu flagi, a nawet stabilności masztu.
Podsumowując: flaga firmowa z nadrukiem jest nieodzownym elementem brandingu. Wzmacnia świadomość marki i stanowi ważny element budowy prestiżu firmy. Jest też mocnym punktem odniesienia w wytwarzaniu mechanizmów identyfikacji z misją i wartościami firmowymi.