Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu biura projektowego?

Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu biura projektowego?

Budowa domu jednorodzinnego, obiektu publicznego czy biurowca, bez względu na wielkość i charakter obiektu, zawsze wymaga przejścia przez te same etapy. Jednym z nich jest zamówienie projektu budynku w odpowiednim biurze projektowym. Sprawdź, na co musisz zwrócić szczególną uwagę, aby trafić na odpowiednią firmę.   

Strony www Strony www

Doświadczenie w branży i kwalifikacje

Biura projektowe nie należą dziś do rzadkości. Dlatego podjęcie decyzji o wyborze odpowiedniego wykonawcy projektu – takiego, który będzie terminowy oraz zagwarantuje ekonomiczne i nowoczesne rozwiązania architektoniczne, nie jest łatwe. Wymaga przede wszystkim rozważenia podstawowych przesłanek, dzięki którym zyskamy pewność, że trafiliśmy na solidnego wykonawcę. Jak w większości branż usługowych, czynnikiem decydującym o wyborze jest doświadczenie firmy. Im dłużej jest ona na rynku, tym więcej ma na koncie realizacji i lepiej można ocenić jej możliwości. Zweryfikowanie okresu działania biura projektowego jest proste – wystarczy zajrzeć do krajowego spisu firm, aby uzyskać odpowiedź, jak długo funkcjonuje ono na rynku.

Wybór odpowiedniego biura projektowego wiąże się również z potrzebą zweryfikowania posiadanych przez pracownię uprawnień budowlanych w zakresie projektowania. Wybrany architekt powinien mieć ukończone studia wyższe o określonym profilu, odbyć roczne praktyki przy sporządzaniu projektów i na budowie oraz zdać egzamin kwalifikacyjny. Powinien również figurować na liście członków Okręgowej Rady Izby Architektów. Do wykonania projektu architektonicznego domu mieszkalnego lub obiektu użyteczności publicznej możemy zatrudnić wyłącznie wykonawcę znajdującego się na tej liście. Inne projekty nie zostaną przyjęte przez urząd i nie będą podstawą do wydania zezwolenia na budowę.

Opinie klientów i specjalizacja biura

Jedną z ważnych kwestii, które powinniśmy rozważyć przed zatrudnieniem architekta z konkretnego biura, jest jego specjalizacja. Funkcjonujące na rynku placówki usługowe mogą oferować zarówno szeroki zakres prac, jak i wąską specjalizację, obejmującą jedynie projekty wnętrz lub tylko ogólny rozkład budynku. Firmy specjalizują się też w projektowaniu domów jednorodzinnych lub oferują szeroki zakres projektów budynków, włącznie z kościołami, szkołami czy biurowcami, a także terenami zielonymi i całymi osiedlami. Dla inwestora ważny może być też preferowany przez projektanta styl czy też design tworzonych budynków. O preferencjach możemy przekonać się, przeglądając gotowe realizacje, zazwyczaj dostępne na stronie internetowej firmy.

Wiarygodnym czynnikiem oceny wybieranego biura projektowego jest bezpośrednia opinia klientów korzystających z jego usług. Pracownie umieszczają na swoich stronach nazwy zleceniodawców. Dlatego można spróbować skontaktować się z nimi i zasięgnąć opinii na temat solidności realizowania zlecenia, jego terminowości, ceny lub ewentualnych problemów pojawiających się podczas współpracy. Opinie z tzw. pierwszej ręki można też znaleźć na forach internetowych. W sieci można też znaleźć gotowe listy, takie jak np. Lista biur projektowych.

Kategorie
Warto przeczytać
Co trzeba wziąć pod uwagę przy projektowaniu hali przemysłowej?
Jednym z najważniejszych celów przyświecających projektom budynków przemysłowych jest zagospodarowanie każdej płaszczyzny tak, aby zapewniały najwyższą wydajność wykonywanej tam pracy. Uzyskanie takiego efektu w hali...
Projektowanie kuchni krok po kroku
Dobrze zaprojektowana kuchnia powinna przede wszystkim odpowiadać Twoim indywidualnym potrzebom. Warto inspirować się propozycjami prezentowanymi przez producentów, jednak pamiętaj, że To ty masz czuć się w swojej...
Jak urządzić domek letniskowy nad morzem?
Cisza, spokój i relaks nad wodą to twój sposób na idealne wakacje? Marzysz o domku letniskowym, w którym odpoczniesz podczas urlopu? Pomyśl o stworzeniu własnego miejsca na wakacyjny odpoczynek z dala od miasta....
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×