Nadruk i grawer — metody umieszczania reklam na przedmiotach
Upominki z firmowym logo to bardzo dobry pomysł i sposób na reklamę swojej firmy. Na praktycznie każdym produkcie możemy umieścić profesjonalne nadruki. Dzięki temu możemy, nie tylko promować markę, ale również nadać oryginalności przedmiotom. Technik zdobienia jest wiele, najbardziej popularny jest nadruk i grawer. Technikę najczęściej dopasowujemy do materiału oraz przeznaczenia produktu.
Grawer laserowy
Jest to bardzo precyzyjna oraz trwała technika znakowania gadżetów reklamowych. Grawer laserowy można stosować na drewnie, metalu, skórze, plastiku czy szkle. Jest to technika, w której sterowana komputerowo wiązka laserowa graweruje nawet najbardziej szczegółowe obrazy czy logotypy.
Technika ta polega na usuwaniu zewnętrznej warstwy znakowanego produktu, przez co logotyp nie jest wypukły, a tym samym staje się odporny na ścieranie. Laser daje gwarancje, że cała partia przeznaczonych do znakowania artykułów będzie miała powtarzalny i identyczny logotyp – zauważa nasz rozmówca reprezentujący firmę Videodruk z Wrocławia, która zajmuje się sprzedażą oraz znakowaniem upominków i gadżetów reklamowych dla firm.
Efekt zależy od rodzaju grawerowanej powierzchni. Grawer pozwala na trwałą dekorację produktów. Jest to najpopularniejsza metoda znakowania głównie metalowych długopisów firmowych. Takie eleganckie gadżety reklamowe doskonale wpisują się w wizerunek firmy i z pewnością dodadzą jej prestiżu oraz profesjonalizmu.
Sitodruk
To jedna z najpopularniejszych technik druku w reklamie. Pozwala na druk na bardzo różnych podłożach i materiałach, np. na odzieży, torbach, płytach CD, długopisach i innych tekstyliach. Wzory można wykonywać w kilkunastu kolorach i uzyskiwać przeróżne efekty. W technice tej stosowane są bardzo duże ilości wytrzymałej farby drukarskiej, która odporna jest na promieniowanie UV, wilgoć czy uszkodzenia mechaniczne. Sitodruk może być wykonywany na powierzchni płaskiej lub okrągłej. Ta druga, świetnie sprawdza się w znakowaniu zaokrąglonych powierzchni, takich jak kubki czy długopisy reklamowe.
Tampodruk
Jest to technika znakowania, w której do przygotowanej wcześniej matrycy napełnionej farbą przykładany jest stempel zwany tamponem. Następnie odbity na tamponie obraz przenoszony jest na określony przedmiot – może to być drewno, metal, plastik, szkło, papier czy guma. Niewątpliwą zaletą tej techniki nadruku jest stosunkowo niski koszt do wysokiej jakości odwzorowania. Należy pamiętać jednak, że tampodruk najlepiej radzi sobie z twardymi i prostymi powierzchniami.