Najlepsza lokalizacja na biuro w dużym mieście
Wprawny obserwator w mgnieniu oka zauważy, że międzynarodowe korporacje oraz firmy działające na szczeblu krajowym najczęściej swoje biura lokują w dużych miastach. Jest to zjawisko w pełni zrozumiałe – duża aglomeracja to bowiem ogromna ilość ludzi, z których choć odsetek stanowić może potencjalnych klientów takiego przedsiębiorstwa.
Okazuje się jednakże, że wybór odpowiedniej lokalizacji takiego biura nie jest zadaniem łatwym – dlatego też w ramach niniejszego artykułu podzielimy się z naszymi czytelnikami poradami, które z całą pewnością ułatwią podjęcie decyzji.
Przedstawiciel krakowskiego dewelopera MIX BIURA radzi o czym należy pamiętać przy wyborze biura. Pamiętać musimy przede wszystkim, że aby możliwe było zainteresowanie prowadzoną działalnością gospodarczą możliwie największej liczby klientów, konieczne jest usytuowanie siedziby w ruchliwym, powszechnie dostępnym i dobrze znanym miejscu.Oznacza to, że wyborem wręcz idealnym będzie jedna z głównych ulic dużego miasta, najlepiej otoczona także sklepami czy znajdująca się w pobliżu znacznych rozmiarów centrum handlowego. W rzeczonej sytuacji możemy być bowiem niemalże pewni, że każdego dnia w okolicy naszego biura przechodzić będzie co najmniej kilkaset, jeżeli nie kilka tysięcy osób. Przy odpowiedniej reklamie oraz podjęciu właściwych kroków mających na celu wykreowanie naszego wizerunku, nawet do 50 % z nich może stać się naszymi okazjonalnymi lub też regularnymi klientami. Początkowo wysokie ceny za wynajem lokalu mogą więc przy odrobinie kreatywności oraz determinacji szybko się zwrócić – jeżeli wiemy, że nasz produkt lub usługa może cieszyć się dużym zainteresowaniem mieszkańców miasta oraz turystów, nie czekajmy ani chwili dłużej i zacznijmy przeglądać lokalne gazety w poszukiwaniu ogłoszeń dotyczących wynajmu przestrzeni biurowej w centrum miasta.
Jeżeli jednak prowadzimy firmę, która to zorientowana jest przede wszystkim na klienta indywidualnego, natomiast świadczenie usług wymaga od nas oraz naszego zespołu skupienia (sytuacja taka ma miejsce między innymi w pracy tłumaczy, architektów, czy prawników), zdecydować się możemy na wynajem lub kupno lokalu oddalonego nieco od serca aglomeracji. Sprawi to, że znacznie wzrośnie komfort naszej pracy i zauważalnemu obniżeniu ulegną opłaty ponoszone z tytułu prowadzonej działalności. Niemniej jednak, konieczne będzie równocześnie zwiększenie nakładów na promocję, szczególnie w lokalnych mediach społecznościowych, jako że wielu potencjalnych interesantów może mieć niemały problem ze zlokalizowaniem naszej siedziby.
Jak więc widać – trudno o złoty środek w przypadku wyboru biura naszej firmy. Każda z podjętych decyzji charakteryzuje się zarówno istotnymi korzyściami jak i kwestiami problematycznymi, które należy wziąć pod uwagę już na etapie wstępnego planowania. Jeżeli pragniemy ograniczyć nasze koszty do minimum i jednocześnie cieszyć się relatywnie wysokim poziomem komfortu, strzałem w dziesiątkę będą przedmieścia. Jeżeli jednak dysponujemy znacznymi zapasami finansowymi oraz pragniemy szybko dotrzeć do dużej ilości klientów, zdecydujmy się raczej na lokal usytuowany w ścisłym centrum miasta.