Zalety ulotek składanych.
Działania reklamowe można prowadzić na wiele sposobów. Każde z nich mają swoją specyfikę, jednak, jeżeli są dobrze przeprowadzone, to mają także wysoką skuteczność. Działania reklamowe mają na celu powiększenie sprzedaży towarów i usług jak również budowę lub poprawę wizerunku przedsiębiorstwa. Jednym z tańszych, ale to nie znaczy, że mniej skutecznych sposobów reklamy są ulotki reklamowe. Co sprawia, że dzięki nim osiąga się cel?
Wygląd ulotki
Ulotka składana to odpowiednio zagięty, mały arkusz o treściach reklamowych. Aby zainteresowała, swoją treścią powinna charakteryzować się pewnymi cechami. W dobie wszechobecnej reklamy niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie. Dlatego odpowiednio zaprojektowana szata graficzna jest tym, co przyciąga najpierw i niejako zachęca do zaznajomienia się z jej treścią.
Z powyższego wynika, że w sprawie projektu i wykonania ulotki składanej, warto zaufać prawdziwym profesjonalistom. Tak o tym mówi przedstawiciel firmy Grist 99, drukującej między innymi foldery reklamowe: - Obraz jest tym, co w pierwszej kolejności przyciąga uwagę odbiorcy. Dlatego grafika na ulotce reklamowej powinna być na tyle atrakcyjna, żeby wyróżniała się na tle materiałów konkurencji. Na tym etapie istotne jest określenie grupy docelowej, do której ma trafiać reklama. Inne obrazy przemówią do młodych matek z dziećmi a inne do informatyków czy rolników.
Oprócz atrakcyjnej grafiki, widocznej na pierwszy rzut oka, skuteczna reklama na ulotce zazwyczaj przedstawia logo firmy. Zaletą tego rozwiązania jest poprawianie rozpoznawalności marki i kojarzenie jej z pozytywnym przekazem.
Treść zawarta w na ulotce składanej
Aby przekaz reklamowy był skuteczny, powinien opierać się chwytliwym haśle i jednocześnie wskazywać korzyści płynące z poznania reklamowanego towaru czy usługi. Te elementy powinny być przedstawione dużymi literami, tak jak nazwa firmy i dane kontaktowe. Takie zaprojektowanie ulotki sprawia, że reklama na niej zawarta bywa skuteczna.
Przy pomocy takiego nośnika informacji, jakim jest ulotka składana, można dotrzeć do wyjątkowo licznej grupy potencjalnych klientów. Jeżeli projekt folderu czy ulotki jest dobrze przygotowany i atrakcyjny, może zostać nawet u klienta w przypadku, gdy jeszcze nie potrzebuje dokładnie zaznajamiać się z ofertą. Tak na przykład sprawa się ma z ulotkami reklamującymi nowe punkty gastronomiczne. Wiele osób przechowuje tego typu wizytówki, bo spodziewa się, że prawdopodobnie przyjdzie czas, gdy informacje w niej zawarte przydadzą się.
Inne zalety ulotek
Oprócz propagowania marki i szerokiego grona potencjalnych odbiorców przekazu, ulotki są stosunkowo tanią formą reklamy a przy tym skuteczną. Sam ich druk nie jest zbytnim obciążeniem dla przedsiębiorstwa. Pewnym wyzwaniem może być sam projekt i to głownie od niego zależy, czy gotowa ulotka zwróci na siebie uwagę.