Artykuł sponsorowany
Czy wiesz co może wpływać na cenę OC – sprawdź, na pewno się zdziwisz

Czy wiesz co może wpływać na cenę OC – sprawdź, na pewno się zdziwisz

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe, a więc każdy kierowca musi je posiadać. Jak się okazuje, jego koszt bywa różny, bo zależy od wielu czynników, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy. W poniższym artykule wszystko to wyjaśnimy!

Własny samochód to wiele wydatków, a jednym z nich jest obowiązkowe ubezpieczenie OC. Chroni ono kierowcę przed niespodziewanymi kosztami, które pojawiają się, gdy powoduje wypadek drogowy. Gdyby nie polisa musielibyśmy poszkodowanemu zapłacić z własnej kieszeni za naprawdę samochodu. Nawet gdy kwota ta nie jest duża, to niespodziewana, a przez to uciążliwa do uregulowania. Ubezpieczenie OC - choć narzucone z góry przez ustawodawcę - ma więc sens. Mimo tej argumentacji nikt nie lubi dodatkowych opłat, dlatego staramy się wybrać jak najkorzystniejszą polisę. Jej koszt jednak zależy od kilku czynników.

kalkulatorubezpieczenkomunikacyjnych-czywartozniegokorzystac1

Miejsce zamieszkania ma znaczenie

Może się to wydawać niedorzeczne, ale to między innymi od miejsca zamieszkania zależy, jaka będzie nasza składka OC. Z czego to wynika? Najprościej rzecz ujmując - ze statystyk wypadkowych, natężenia ruchu, ilości zarejestrowanych na danym terenie pojazdów czy nawet ukształtowania terenu. Z tego względu w jednym mieście będzie dość tanio, w drugim wręcz przeciwnie - opłaty nas negatywnie zaskoczą. Dokładne wyliczenia znajdziemy w artykule pt. Średnie ceny OC w polskich miastach - gdzie najtaniej, a gdzie najdrożej.

Doświadczenie kierowcy bardzo się liczy

Równie ważne jest to, jakim jesteśmy kierowcą, bo towarzystwa ubezpieczeniowe odnotowują wszelkie zdarzenia z przeszłości - ilość spowodowanych szkód komunikacyjnych. Jak ich nie ma - to działa tylko na plus. Nie tylko jednak to jest istotne, bo również brane pod uwagę jest nasze doświadczenie za kierownicą. Nie dziwi więc, że osoby mające prawo jazdy już kilka lat otrzymają lepszą propozycję, niż młoda osoba, która dopiero co odebrała “prawko”.

dlaczegoocmarozneceny1

Parametry samochodu - dlaczego są ważne?

Ubezpieczyciel wylicza koszt polisy również na podstawie parametrów samochodu. Do oceny brane pod uwagę są więc takie czynniki jak marka, model, wiek czy typ nadwozia. Zdecydowanie najważniejsza jest jednak pojemność silnika, bo im wyższa, tym musimy przygotować się droższą polisę. Koszty wzrastają również w przypadku różnych modyfikacji samochodu (tzw. tuning), a już zwłaszcza przez te, które odpowiadają za zwiększenie mocy pojazdu. Dla ubezpieczyciela to jasny sygnał, że ma do czynienia z kierowcą z grupy ryzykownej, mającym ciężką nogę, lubiących rozwijać duże prędkości.

Co dodatkowo?

Co ciekawe, na wysokość składki, którą będziemy płacić, wpływa też nasz stan cywilny oraz fakt posiadania dzieci. Dlaczego? Dla towarzystw ubezpieczeniowych to jasny sygnał, że kierowcy mający własną rodzinę prowadzą samochód ostrożniej, co przekłada się na zminimalizowanie ryzyka spowodowania wypadku.

Wymieniliśmy wszystkie parametry, które wpływają na cenę OC. Czy są zaskakujące? W pewnym sensie tak, ale i dobrze przemyślane, a raczej poparte obserwacjami i analizami.

Kategorie
Warto przeczytać
Cło przy imporcie z Chin
Import towarów z Chin wiąże się z opłatami, przede wszystkim z cłem. Próby omijania cła mogą zakończyć się w najlepszym razie zatrzymaniem towaru na granicy. Unikanie cła jest przestępstwem skarbowym i jako takie jest...
Zalety i wady programów lojalnościowych
Programy lojalnościowe to podstawowa forma nawiązania relacji z klientem. Sklepy – zarówno internetowe, jak i stacjonarne – bardzo chętnie sięgają po tego typu formę budowania więzi, by przytrzymać klientów, ale...
Lexis – usługi kancelarii doradztwa podatkowego
Lexis Kancelaria Doradztwa Podatkowego to firma zatrudniająca specjalistów, którzy świadczą usługi obejmujące wiele zagadnień m.in. prawo pracy, ubezpieczenia społeczne czy prawo handlowe. Zanim jednak zdecydujemy się...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×