Jak wybrać biuro rachunkowe dla firmy?

Jak wybrać biuro rachunkowe dla firmy?

Małe i średnie firmy, które nie posiadają własnego działu księgowego, często korzystają z usług zewnętrznych biur rachunkowych, którym powierzają swoją dokumentację finansową. O sukcesie wzajemnej współpracy decyduje przede wszystkim wybór odpowiedniego biura. Czym kierować się przy takim wyborze?

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Uprawnienia biura rachunkowego

Poszukując odpowiedniego biura rachunkowego, które będzie prowadzić naszą księgowość, należy zacząć od sprawdzenia jego uprawnień. Warto pamiętać, że pracującym w nim ludziom powierzamy wszystkie tajemnice finansowe firmy, dlatego musimy zyskać pewność, że nie zostaną one wykorzystane do innych celów. Podstawowym dokumentem, jakim powinno się legitymować takie biuro, jest aktualny certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów. Należy sprawdzić zarówno autentyczność, jak i ważność takiego certyfikatu. Niezwykle istotna dla Ciebie jako osoby zlecającej prowadzenie księgowości, jest polisa od odpowiedzialności cywilnej, jaką posiada wybrane biuro. Posiadanie ważnej polisy oznacza, że pracownicy traktują Cię poważnie i podchodzą do swoich obowiązków profesjonalnie. Wyjątkowym atutem, świadczącym na korzyść biura, jest dodatkowe ubezpieczenie usług nieobjętych obowiązkowym OC, jak np. prowadzenie książki przychodów i rozchodów czy rozliczenia z ZUS. Polisa umożliwi Ci dochodzenie ewentualnych odszkodowań, jeśli zostaną popełnione błędy na Twoją niekorzyść.

Twój osobisty księgowy

Ważnym aspektem podczas wybierania biura rachunkowego jest zdecydowanie się na taką firmę, która potraktuje Cię w sposób indywidualny. Im większe przedsiębiorstwo, tym mniejsze szanse, że Twoja działalność gospodarcza nie zaginie w tłumie setek innych spraw. Idealnym rozwiązaniem jest Twój osobisty księgowy, który nie tylko będzie dobrze orientował się w kwestiach finansowych Twojego warsztatu, sklepu czy salonu fryzjerskiego, ale też utrzyma z Tobą stały kontakt telefoniczny i na czas poinformuje Cię o różnych ważnych kwestiach. Cechą świadczącą na korzyść biura jest też doświadczenie pracujących w nim specjalistów. Młodzi ludzie częściej popełniają błędy i nie zawsze potrafią poradzić sobie z niestandardowymi sytuacjami. Doświadczony księgowy zna różne niuanse zawarte w przepisach, a dzięki swojej wiedzy i wprawie rzadziej popełnia błędy.

Specjalizacja biura i ceny usług

Poza doświadczeniem pracowników biura istotnym elementem jest także jego specjalizacja. Jeśli prowadzisz małą firmę zapewne rozliczasz się na podstawie KPiR, płacąc podatek liniowy. W większym przedsiębiorstwie obowiązują inne zasady rozliczeń, inne formy opodatkowania, w tym podatek VAT, szczególnie problematyczny w handlu, gdzie obowiązuje kilka jego wielkości. Korzystne dla Ciebie będzie zorientowanie się, czy biuro zajmuje się właśnie taką formą rozliczeń, jakiej wymagasz. Idealnym rozwiązaniem jest zatrudnianie specjalistów z wielu dziedzin, dzięki czemu możesz przekształcić swoją firmę, zachowując współpracę w zakresie Twojej księgowości. Usługa księgowa to również wydatek obciążający budżet Twojej firmy, dlatego z pewnością zainteresują Cię oferowane ceny usług. Warto też zasięgnąć opinii innych klientów biura i dowiedzieć się, jakie mają doświadczenia. Można również skorzystać z gotowych list firm, np. Listy biur rachunkowych aleRanking.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak długo przechowywać firmowe dokumenty?
Termin przechowywania dokumentacji firmowej budzi wiele wątpliwości. Fakt rozliczenia z urzędem skarbowym czy ZUS nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku przechowywania dokumentów. Oznacza to, że faktur czy składanych...
Różnice między księgowością pełną i uproszczoną
Niemal pierwszą rzeczą, jaką musi zrobić każdy świeżo upieczony przedsiębiorca, jest wybór formy prowadzenia księgowości w swojej firmie. Do wyboru ma on dwie opcję, księgowość pełną oraz uproszczoną. Czym różnią się te...
Co wchodzi w skład usług pełnej księgowości?
Kompleksowa księgowość to złożona, ale niezwykle dokładna metoda ewidencjonowania i analizowania transakcji finansowych konkretnego przedsiębiorstwa. Pozwala ocenić sytuację firmy i szczegółowo zaplanować jej budżet....
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×