Artykuł sponsorowany
Jak znaleźć dobre biuro księgowe?

Jak znaleźć dobre biuro księgowe?

Niezależnie od tego, czy dopiero zamierzamy otworzyć własną działalność gospodarczą, czy też jesteśmy doświadczonymi przedsiębiorcami poszukującymi profesjonalnych usług zewnętrznych, zapewne staniemy przed wyborem biura rachunkowego. Prowadzenie księgowości to obowiązek każdej firmy, a coraz częściej zadanie to powierza się partnerowi zewnętrznemu. Jak wybrać dobre biuro księgowe?

Kompetencje

Sprawą kluczową każdego partnera firmy są jego kompetencje: wiedza, doświadczenie i potwierdzenie kwalifikacji. W przypadku biura księgowego będzie to wykształcenie pracowników, a także ich samorozwój potwierdzony certyfikatami ze szkoleń i kursów. Idealnie, jeśli informacje takie znajdziemy na stronie internetowej biura. Z jakimi jeszcze dokumentami warto się zapoznać przed rozpoczęciem współpracy? Istotną rzeczą jest polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenie OC gwarantuje, że w racie jakichkolwiek nieprawidłowości w sprawach księgowych skutkujących nałożeniem kary czy obowiązkiem zwrotu danej kwoty, to biuro, a nie klient, poniesie odpowiedzialność finansową. Warto jednak zapoznać się z wartością polisy – kwota musi być odpowiednio wysoka, by zapewnić bezpieczeństwo w każdej sytuacji i każdemu, także dużemu podmiotowi. Nie bez znaczenia jest również licencja Ministra Finansów, a także członkostwo w renomowanych grupach, np. w Stowarzyszeniu Księgowych.

Innowacyjność

W erze nowoczesnego biznesu, biuro księgowe nie może zostawać w tyle. Przyjrzyjmy się innowacyjności usług. Duże znaczenie ma sposób obiegu dokumentów. Wygodnym rozwiązaniem jest możliwość przesyłania skanów drogą elektroniczną. Jeszcze lepiej, gdy biuro dysponuje nowoczesnym oprogramowaniem i zapewnia klientowi dostęp do wirtualnej platformy, gdzie zamieszczane są raporty, rozliczenia i inne dokumenty. Warto przy tym zwrócić uwagę na bezpieczeństwo przechowywania danych firmy - czy biuro robi kopie bezpieczeństwa, a serwerownia jest odpowiednio zabezpieczona? Poza tym nwoczesne biuro powinno służyć klientowi pomocą w każdej chwili, a nie tylko od 8 do 16. Dużym udogodnieniem jest także system powiadomień, np. SMS-ów przypominających o terminach płatności.

Usługi

Usługi dobrego biura księgowego powinny być nowoczesne, ale i kompleksowe. Dlaczego? 

Na to pytanie odpowiada doradca podatkowy z warszawskiej Kancelarii Doradztwa Podatkowego: Nawet, jeśli na początku współpracy potrzebujemy pomocy tylko przy małej księgowości, to bardzo prawdopodobne, że wraz z rozwojem firmy będzie nam potrzebna pomoc z innych dziedzin, np. obsługi kadrowo-płacowej czy prawa cywilnego. Poza tym w każdej chwili może zajść potrzeba zasięgnięcia porady z zakresu podatków, co w przypadku prowadzenia własnego biznesu dzieje się bardzo często. Dlatego dobrze, aby biuro księgowe dysponowało interdyscyplinarnym zespołem nie tylko księgowych, ale też np. biegłych rewidentów, prawników i doradców podatkowych.

Opinie

Jak w przypadku korzystania z każdej innej usługi, również decydując się na współpracę z biurem księgowym, warto zapoznać się z opiniami na temat danego podmiotu. Sprawdźmy przede wszystkim referencje biura, na których powinny znajdować się dokładne nazwy obsługiwanych firm. Warto skontaktować się z tymi klientami i spytać o opinię. Nie bez znaczenia są też opinie zamieszczane np. na forach dyskusyjnych. Najlepiej jednak korzystać z polecenia osób, do których mamy zaufanie.

Kategorie
Warto przeczytać
Faktoring dla małych i średnich przedsiębiorstw - dlaczego warto?
Mniejsze i średnie firmy powszechnie borykają się brakiem dostępu do pieniędzy. Na szczęście, istnieje wiele sposobów na ograniczenie tego problemu. Jeden z nich to faktoring.Faktoring dla małych i średnich...
Faktoring a tradycyjne źródła finansowania - porównanie korzyści i ograniczeń
W branży budowlanej czy logistyce długi terminy spłaty wystawianych faktur to norma. Jednocześnie czekanie na przelew 60 czy nawet 90 dni poważnie wpływa na płynność finansową przedsiębiorstwa. Aby w takich warunkach...
KPiR - jak to wygląda w biurze rachunkowym CONSULT?
Każdy przedsiębiorca jest zobowiązany do rejestrowania czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W Polsce mamy możliwość wyboru wśród kilku form ewidencjonowania czynności gospodarczych, a...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×