Najważniejsze cechy biura rachunkowego

Najważniejsze cechy biura rachunkowego

Biura rachunkowe są dziś bardzo popularne i oferują bogaty wybór usług w zakresie prowadzenia księgowości. Decydując się na skorzystanie z oferty biura rachunkowego, warto wiedzieć, czym wyróżnia się dobre biuro i na co zwracać uwagę podejmując z nim współpracę.

Strony www Strony www

Kompetencje i zakres odpowiedzialności cywilnej

Nowoczesne przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z usług zewnętrznych firm, zawierając z nimi umowy, dzięki którym pozbywają się problemu związanego z prowadzeniem działu kadr, zatrudnianiem kolejnych pracowników czy też prowadzeniem księgowości. Szczególnie popularne są dziś biura rachunkowe do wynajęcia, których na rynku usług jest bardzo wiele. Kiedy trzeba podjąć decyzję o wyborze tego właściwego, warto zwrócić uwagę na najważniejsze cechy, które w przyszłości mogą zagwarantować solidną współpracę i jak najwięcej korzyści. Pierwszą z nich są kompetencje, czyli udokumentowane odpowiednimi świadectwami uprawnienia samego biura oraz jego poszczególnych pracowników.

Obok imiennego certyfikatu niezbędne jest też legitymowanie się dyplomem ukończenia studiów w określonym kierunku albo świadectwem zdania egzaminu zawodowego na księgowego. Poświadczeniem kompetencji może też być przynależność biura do Stowarzyszenia Księgowych w Polsce lub Centrum Informacji Księgowej, dbających o przestrzeganie etyki zawodowej przez swoich członków. Biuro posiada też wykupioną polisę OC gwarantującą odpowiedzialność cywilną do wysokości 5000 euro. Biura dbające o swoich klientów opłacają wyższą składkę, dzięki czemu jest również szansa na wyższe odszkodowanie w przypadku popełnionych błędów.

Wsparcie merytoryczne i zakres współpracy

Prowadzenie księgowości wymaga na bieżąco wyjaśniania wszelkich kwestii, systematycznego dostarczania i korygowania dokumentów czy wnoszenia opłat. Powierzając swoje finanse osobom z zewnątrz, chcemy całkowicie uwolnić się od problemu, dlatego ważną cechą dobrego biura rachunkowego jest wsparcie merytoryczne. Sprowadza się ono do systematycznych kontaktów telefonicznych lub osobistych przydzielonego księgowego, który informuje nas o brakujących rachunkach, konieczności wniesienia miesięcznej opłaty za telefon, ubezpieczenie czy stawienia się w określonym urzędzie w celu dopełnienia formalności. Istotna jest również możliwość wymiany dokumentów drogą elektroniczną oraz kontakt nie tylko w godzinach urzędowania.

Kolejną cechą decydującą o jakości biura jest szeroki zakres współpracy. Podpisując umowę o świadczenie usług księgowych, mamy możliwość ustalić, do jakich obowiązków będzie się ona sprowadzała. Biuro rachunkowe uwolni swojego podopiecznego od wszelkich spraw związanych z księgowością, np. nie ograniczy się jedynie do wypełnienia zeznań podatkowych, ale również dostarczy je do urzędu. Dodatkowe usługi to chociażby zarządzanie płatnościami za faktury, poradnictwo podatkowe, poszukiwanie korzystnych dla formy działania rozwiązań finansowych. Piątą istotną cechą biura są korzystne ceny usług oraz związane ze współpracą dodatkowe propozycje finansowe, jak na przykład zniżki dla stałych klientów czy przy pełnym pakiecie usług.

Kategorie
Warto przeczytać
Kto musi prowadzić księgę przychodów i rozchodów?
Księga przychodów i rozchodów to uproszczona forma ewidencji podatkowej. Polskie przepisy jasno wskazują, kto jest zobowiązany do tego, by ją prowadzić, a kto jest z takiego obowiązku zwolniony. Jeśli planujesz otworzyć...
Jak wygląda zatrudnienie pracownika?
Każdą firmę Tworzą ludzie, dlatego też pierwsze zatrudnienie pracownika to obiecująca perspektywa na przyszłość. Początkujący biznesmen ma jednak sporo na głowie i o ile znajdzie chwilę na wybranie odpowiedniego...
Zmiany w prowadzeniu dokumentacji i wynagrodzeniu
Od początku 2019 roku zostaje wprowadzonych kilka zmian, które interesują zarówno pracodawców, jak i pracowników. Aktualne zmiany dotyczą prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Zmienia się również...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×