Artykuł sponsorowany
Jak powinna być zbudowana dobra wiata autobusowa?

Jak powinna być zbudowana dobra wiata autobusowa?

Wiaty przystankowe stawia się przede wszystkim po to, aby zapewnić użytkownikom transportu miejskiego komfortowe warunki podczas oczekiwania na przyjazd tramwaju czy autobusu. A jak to wygląda z punktu widzenia kierowcy pojazdu czy władz miasta? Jakie jeszcze cechy powinna mieć dobra wiata przystankowa? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule poniżej. 

Wymogi ze strony władz miasta

Projektanci zajmujący się zagospodarowaniem przestrzennym i architekturą miast przed decyzją o ustawieniu w danym miejscu wiaty przystankowej muszą uwzględnić wiele czynników. Po pierwsze, należy upewnić się, czy w danym obszarze jest miejsce na wybudowanie takiej konstrukcji oraz czy jest ona w ogóle potrzebna. W przypadku małego natężenia ruchu zwykle nie ma potrzeby stawiania wiat. Trzeba też liczyć się z tym, że takie przystanki będą wymagały okresowej konserwacji, zaleca się więc wybrać taki produkt, który do minimum ograniczy konieczność prac serwisowych. Jedną z firm zajmujących się realizacją zamówień na wiaty jest Arret – producent małej architektury

Wytrzymałość i ochrona antykorozyjna 

Wiaty autobusowe przeznaczone są do wieloletniego użytkowania. Przez ten czas są wystawione na działanie zmiennych warunków atmosferycznych i bardzo dużych wahań temperatury. Poza tym, warto też pamiętać o wpływie zanieczyszczeń zawartych w powietrzu, spalin czy kwaśnych deszczy. Te czynniki przyczyniają się do powstawania ognisk korozji na metalowych elementach. To właśnie dlatego producenci wiat przystankowych przykładają szczególną wagę do zabezpieczeń antykorozyjnych. Uzyskuje się to poprzez wykorzystanie stali ocynkowanej oraz ochronnych powłok malarskich. Konstrukcja stalowa o wysokiej wytrzymałości, a także solidne mocowanie przeciwdziałają też aktom wandalizmu.  

Estetyka i komfort użytkowników 

Wiaty przystankowe mają być nie tylko trwałe i odporne na różnego rodzaju zniszczenia. W końcu przeznaczone są dla pasażerów komunikacji miejskiej i mają umilić im czas oczekiwania na przystanku. Dlatego wiaty wyposażone są w zadaszenie chroniące przed deszczem, śniegiem i wiatrem oraz w ławki, na których można usiąść. Aby konstrukcja wizualnie pasowała do infrastruktury miejskiej, poszczególne jej części zwykle maluje się (dobór kolorów zależy od ustaleń w danym mieście).   

Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×