Materiał Partnera
Jak powinna być zbudowana dobra wiata autobusowa?

Jak powinna być zbudowana dobra wiata autobusowa?

Wiaty przystankowe stawia się przede wszystkim po to, aby zapewnić użytkownikom transportu miejskiego komfortowe warunki podczas oczekiwania na przyjazd tramwaju czy autobusu. A jak to wygląda z punktu widzenia kierowcy pojazdu czy władz miasta? Jakie jeszcze cechy powinna mieć dobra wiata przystankowa? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule poniżej. 

Wymogi ze strony władz miasta

Projektanci zajmujący się zagospodarowaniem przestrzennym i architekturą miast przed decyzją o ustawieniu w danym miejscu wiaty przystankowej muszą uwzględnić wiele czynników. Po pierwsze, należy upewnić się, czy w danym obszarze jest miejsce na wybudowanie takiej konstrukcji oraz czy jest ona w ogóle potrzebna. W przypadku małego natężenia ruchu zwykle nie ma potrzeby stawiania wiat. Trzeba też liczyć się z tym, że takie przystanki będą wymagały okresowej konserwacji, zaleca się więc wybrać taki produkt, który do minimum ograniczy konieczność prac serwisowych. Jedną z firm zajmujących się realizacją zamówień na wiaty jest Arret – producent małej architektury

Wytrzymałość i ochrona antykorozyjna 

Wiaty autobusowe przeznaczone są do wieloletniego użytkowania. Przez ten czas są wystawione na działanie zmiennych warunków atmosferycznych i bardzo dużych wahań temperatury. Poza tym, warto też pamiętać o wpływie zanieczyszczeń zawartych w powietrzu, spalin czy kwaśnych deszczy. Te czynniki przyczyniają się do powstawania ognisk korozji na metalowych elementach. To właśnie dlatego producenci wiat przystankowych przykładają szczególną wagę do zabezpieczeń antykorozyjnych. Uzyskuje się to poprzez wykorzystanie stali ocynkowanej oraz ochronnych powłok malarskich. Konstrukcja stalowa o wysokiej wytrzymałości, a także solidne mocowanie przeciwdziałają też aktom wandalizmu.  

Estetyka i komfort użytkowników 

Wiaty przystankowe mają być nie tylko trwałe i odporne na różnego rodzaju zniszczenia. W końcu przeznaczone są dla pasażerów komunikacji miejskiej i mają umilić im czas oczekiwania na przystanku. Dlatego wiaty wyposażone są w zadaszenie chroniące przed deszczem, śniegiem i wiatrem oraz w ławki, na których można usiąść. Aby konstrukcja wizualnie pasowała do infrastruktury miejskiej, poszczególne jej części zwykle maluje się (dobór kolorów zależy od ustaleń w danym mieście).   

Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas