Korzyści ze stosowania fotowoltaiki w firmach
Energia słoneczna pozyskiwana dzięki instalacjom fotowoltaicznym przynosi firmom wiele profitów – zarówno tych bardzo wymiernych, jak i mniej namacalnych, ale równie istotnych. Nic więc dziwnego, że coraz więcej mniejszych i większych przedsiębiorstw decyduje się na montaż paneli i korzysta ze słońca, chroniąc w ten sposób i środowisko naturalne, i swoje interesy. Poznaj najważniejsze zalety fotowoltaiki dla firm!
Fotowoltaika dla firm – to się opłaca!
Pierwszą korzyścią, z jakiej ucieszy się każdy przedsiębiorca, są znaczące oszczędności. Co prawda instalacja fotowoltaiki jest sporą inwestycją, ale z pewnością się zwróci. Wpływają na to trzy główne czynniki: stale rosnące ceny energii elektrycznej pozyskiwanej z tradycyjnych źródeł, spadające od kilku lat ceny paneli fotowoltaicznych oraz coraz szersze możliwości uzyskania dofinansowania inwestycji, w tym leasing na bardzo korzystnych warunkach.
Własna energia elektryczna jest ogromnym plusem dla każdej firmy. Większość przedsiębiorstw działa w ciągu dnia, a więc wtedy, gdy produkcja energii przez firmowe instalacje fotowoltaiczne jest największa i może w części lub całości pokryć zapotrzebowanie na prąd. Przekłada się to bezpośrednio i natychmiastowo na niższe rachunki za energię elektryczną.
Firma ma ponadto wybór, czy zostać prosumentem (instalacje o mocy do 50 kWp) i korzystać z bilansowania, czy też sprzedawcą energii. Dzięki bilansowaniu nadwyżki energii z okresu letniego można odebrać w czasie zimy – mówi specjalista z firmy piTERN, dostawcy instalacji fotowoltaicznych. Jeśli firma decyduje się być sprzedawcą energii, może jej nadmiar sprzedać operatorowi sieci, który ma obowiązek odkupić nadwyżki wyprodukowane przez instalacje PV.
Firma o ekologicznej twarzy
Świadomość ekologiczna społeczeństwa szybko rośnie. Coraz więcej osób, czyli potencjalnych klientów, zwraca uwagę na stosunek firm do ochrony środowiska i docenia wszelkie podejmowane w tym kierunku wysiłki. Czerpanie energii z odnawialnych źródeł, jako metoda niegenerująca emisji szkodliwych substancji do środowiska i niewpływająca negatywnie na zdrowie ludzi i zwierząt, jest czynnikiem, który na pewno zostanie odebrany pozytywnie i wzmocni wizerunek firmy jako świadomej i odpowiedzialnej ekologicznie. Fotowoltaika doskonale wpisuje się w działania CSR, czyli społeczną odpowiedzialność biznesu, więc liczba firm na całym świecie włączających korzystanie z odnawialnych źródeł energii w swoją strategię zrównoważonego rozwoju nieustannie rośnie.