Artykuł sponsorowany
Korzyści ze stosowania fotowoltaiki w firmach

Korzyści ze stosowania fotowoltaiki w firmach

Energia słoneczna pozyskiwana dzięki instalacjom fotowoltaicznym przynosi firmom wiele profitów – zarówno tych bardzo wymiernych, jak i mniej namacalnych, ale równie istotnych. Nic więc dziwnego, że coraz więcej mniejszych i większych przedsiębiorstw decyduje się na montaż paneli i korzysta ze słońca, chroniąc w ten sposób i środowisko naturalne, i swoje interesy. Poznaj najważniejsze zalety fotowoltaiki dla firm!

Fotowoltaika dla firm – to się opłaca!

Pierwszą korzyścią, z jakiej ucieszy się każdy przedsiębiorca, są znaczące oszczędności. Co prawda instalacja fotowoltaiki jest sporą inwestycją, ale z pewnością się zwróci. Wpływają na to trzy główne czynniki: stale rosnące ceny energii elektrycznej pozyskiwanej z tradycyjnych źródeł, spadające od kilku lat ceny paneli fotowoltaicznych oraz coraz szersze możliwości uzyskania dofinansowania inwestycji, w tym leasing na bardzo korzystnych warunkach.

Własna energia elektryczna jest ogromnym plusem dla każdej firmy. Większość przedsiębiorstw działa w ciągu dnia, a więc wtedy, gdy produkcja energii przez firmowe instalacje fotowoltaiczne jest największa i może w części lub całości pokryć zapotrzebowanie na prąd. Przekłada się to bezpośrednio i natychmiastowo na niższe rachunki za energię elektryczną.

Firma ma ponadto wybór, czy zostać prosumentem (instalacje o mocy do 50 kWp) i korzystać z bilansowania, czy też sprzedawcą energii. Dzięki bilansowaniu nadwyżki energii z okresu letniego można odebrać w czasie zimy – mówi specjalista z firmy piTERN, dostawcy instalacji fotowoltaicznych. Jeśli firma decyduje się być sprzedawcą energii, może jej nadmiar sprzedać operatorowi sieci, który ma obowiązek odkupić nadwyżki wyprodukowane przez instalacje PV.

Firma o ekologicznej twarzy

Świadomość ekologiczna społeczeństwa szybko rośnie. Coraz więcej osób, czyli potencjalnych klientów, zwraca uwagę na stosunek firm do ochrony środowiska i docenia wszelkie podejmowane w tym kierunku wysiłki. Czerpanie energii z odnawialnych źródeł, jako metoda niegenerująca emisji szkodliwych substancji do środowiska i niewpływająca negatywnie na zdrowie ludzi i zwierząt, jest czynnikiem, który na pewno zostanie odebrany pozytywnie i wzmocni wizerunek firmy jako świadomej i odpowiedzialnej ekologicznie. Fotowoltaika doskonale wpisuje się w działania CSR, czyli społeczną odpowiedzialność biznesu, więc liczba firm na całym świecie włączających korzystanie z odnawialnych źródeł energii w swoją strategię zrównoważonego rozwoju nieustannie rośnie.

Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×