Jak dbać o felgi samochodowe?
Felgi, zarówno stalowe, jak też aluminiowe, są wizytówką każdego samochodu. Ich wygląd określa stosunek właściciela do auta, które może być użytkowane z pietyzmem i troską lub traktowane jak wół roboczy, przeznaczony do zajeżdżenia. Felgi są jedną z pierwszych wskazówek, w jakim stanie ogólnym jest auto, które zamierzamy zakupić. To tylko najbardziej oczywiste powody, dla których warto zadbać o felgi. Podpowiadamy, jak w najprostszy i wymagający niewiele wysiłku sposób nadać felgom naszego auta estetyczny wygląd.
Felgi są elementem samochodu, który jest szczególnie narażony na wszelkiego rodzaju zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne. Ich stan zdradza nie tylko poczucie estetyki właściciela samochodu, ale także styl jazdy, sposób eksploatacji samochodu i umiejętności jego prowadzenia (w tym manewrowania w ciasnych przestrzeniach miejskich).
Jakie są najbardziej uporczywe zabrudzenia felg?
Stosunkowo łatwo usunąć z felg błoto czy kurz. Do ich usunięcia wystarczy dowolny środek myjący, a nawet sama woda z myjki ciśnieniowej. Przy oczyszczaniu felg z piasku i bota warto pamiętać o tym, żeby nie używać tych samych akcesoriów do mycia karoserii: ostre drobinki piasku mogą być przyczyną porysowania lakieru.
Jednak nie są to jedyne rodzaje zabrudzeń, na które narażone bywają felgi naszych aut. Najbardziej uciążliwe i trudne do usunięcia zabrudzenia felg to zapieczony olej i pył hamulcowy (powstaje na skutek ścierania się klocków hamulcowych), a także ślady pozostawione przez gumę oraz wszelkie zanieczyszczenia drogowe, na czele z drobinami smoły i asfaltu – mówi specjalista z firmy Paskar. – Do skutecznego pozbywania się takich uporczywych zanieczyszczeń będziemy potrzebowali markowych preparatów, dedykowanych do pielęgnacji felg.
Dobry preparat do mycia felg powinien być bezpieczny dla lakieru i gumy
Kupując preparat do czyszczenia i konserwacji felg naszego auta, warto zwrócić uwagę, czy jest to środek przeznaczony do felg aluminiowych czy stalowych. Na rynku dostępne są też środki uniwersalne, które nadają się do pielęgnacji obu rodzajów felg. Niezależnie od tego, na który produkt zdecydujemy się zakupić, powinna to być substancja nieagresywna chemicznie, która nie wchodzi w reakcje z gumą i powłokami lakierniczymi. Chodzi o to, aby środek skutecznie usuwał zabrudzenia, ale jednocześnie nie stwarzał ryzyka trwałych uszkodzeń otaczających felgę elementów auta – nie powodował odbarwień, nie pozostawiał zacieków na samych felgach, ale także na metalowych i plastikowych elementach karoserii. Nie bez znaczenia jest też fakt, czy stosowana przez nas substancja jest bezpieczna dla środowiska naturalnego.
Środkiem czyszczącym, który spełnia wszystkie postawione wyżej warunki jest RIM CLEANER – środek do usuwania zabrudzeń i pielęgnacji felg aluminiowych i stalowych marki CX80. Warto bliżej przyjrzeć się temu preparatowi.
Dlaczego RIM CLEANER jest optymalnym wyborem?
RIM CLEANER jest łatwy w aplikacji: wystarczy spryskać felgi i po odczekaniu 30-60 sekund spłukać wodą, użyć myjki ciśnieniowej lub wjechać do myjni mechanicznej. Przy uporczywych zabrudzeniach zabieg można powtórzyć. Specjaliści zalecają, aby mycie felg przeprowadzić po upływie kilkudziesięciu minut od zakończenia jazdy: bezpośrednio po jeździe felgi mogą być rozgrzane, a to może negatywnie wpłynąć na efekty zabiegów higienicznych oraz spowodować powstawanie plam na powierzchni metalu.
RIM CLEANER można stosować na każdy rodzaj felg, bez obawy uszkodzeń lakieru czy powstania smug. Preparat jest też w pełni bezpieczny dla gumy, elementów lakierowanych i chromowanych. Posiada też działanie antykorozyjne. Bez trudu usuwa tłuszcze, oleje, smary i sadzę. Używając preparatu CX RIM CLEANER zawsze należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta.
Na zakończenie warto wspomnieć o sprawie skądinąd oczywistej: najlepsze efekty kosmetyczne uzyskamy wtedy, gdy będziemy regularnie powtarzać zabiegi pielęgnacyjne. Wynika to stąd, że oczyszczając regularnie felgi nie dopuścimy do sytuacji, w której agresywne chemicznie substancje będą miały przez długi czas kontakt powierzchnią metalu i lakieru felg.