Artykuł sponsorowany
Jak znaleźć dobrego mechanika? Garść praktycznych porad

Jak znaleźć dobrego mechanika? Garść praktycznych porad

Awaria samochodu potrafi napsuć nerwów. W takiej sytuacji konieczna okaże się pomoc wykwalifikowanego mechanika. Cała sztuka polega na tym, by fachowiec któremu powierzymy nasze auto rzeczywiście znał się na rzeczy. W dobie wszechobecnych warsztatów łatwo natrafić na niesolidnych usługodawców. O czym warto pamiętać, szukając odpowiedniego specjalisty? Jakie cechy powinien posiadać dobry mechanik?

Suma umiejętności i doświadczeń

O kwalifikacjach danego mechanika decydują przede wszystkim jego praktyczne umiejętności oraz doświadczenia zdobyte na przestrzeni lat pracy przy samochodach. Jeżeli chcemy mieć absolutną pewność, że korzystamy z usług fachowca, powinniśmy zawierzyć sprawdzonym serwisom i warsztatom. Profesjonalny warsztat samochodowy to miejsce wyspecjalizowane w rozwiązywaniu szeregu problemów mechanicznych, wulkanizacyjnych, blacharskich i lakierniczych. Większość usterek pojazdów ma charakter powtarzalny, dlatego ich zdiagnozowanie i naprawienie przez doświadczonego pracownika warsztatu nie powinno zająć zbyt wiele czasu – objaśnia ekspert warsztatu samochodowego Slav AUTO ze Szczecina.

Profesjonalne wyposażenie

Profesjonalizm mechanika nie przejawia się wyłącznie w jego wiedzy i umiejętnościach, ale też w wyposażeniu którym dysponuje. Podzespoły współczesnych samochodów są coraz bardziej skomplikowane i wiele z nich bazuje na elektronice. Siła gołych rąk zwyczajnie nie wystarcza. Tylko specjalistyczne narzędzia i oprzyrządowanie są w stanie sprawić, że wszystkie prace naprawczo-serwisowe zostaną przeprowadzone bez żadnych przeszkód. To m.in. z tego względu naprawy dokonywane w chałupniczych warunkach – np. u sąsiada, wielbiciela motoryzacji – nie dorównają stopniem dokładności zawodowym warsztatom.

Gwarancja wiarygodności

Mechanicy pewni swych umiejętności udzielają gwarancji na świadczone przez siebie usługi. Podstawę do reklamacji stanowią przeważnie rachunek bądź faktura. Najbardziej wiarygodne są warsztaty autoryzowane oraz warsztaty nieautoryzowane z zalegalizowaną działalnością. Stanowczo należy wystrzegać się miejsc działających na lewo. Niektóre dobre placówki posiadają status stacji diagnostycznych, uprawnionych do przeprowadzania badań okresowych pojazdów. Jeszcze inne prowadzą współpracę ze znanymi dystrybutorami części zamiennych (przykładowo warsztat Slav Auto, współpracujący aktywnie z firmą Inter Cars).

Czego robić nie warto?

Największy błąd jaki możemy popełnić to kierowanie się oszczędnością. Chodzi zarówno o oszczędność pieniędzy (skorzystanie z usług w miejscu oferującym serwis/naprawę po najniższych stawkach), jak i czasu (wybór warsztatu znajdującego się najbliżej miejsca zamieszkania). Kierowanie się takimi kryteriami może spowodować, że trafimy na grono mechaników pozornie dobrych, a w praktyce niezbyt solidnych. Zdecydowanie lepiej postawić na kompleksowe rozpoznanie, np. przejrzenie opinii o danym miejscu. Pozostawienie samochodu w nieodpowiedzialnych rękach to bardzo zły pomysł, którego szybko pożałujemy. Dobry mechanik sprawi natomiast, że będziemy chcieli do niego wracać w przyszłości – bez względu na ewentualne koszty oraz dystans, który musimy przebyć.

Kategorie
Warto przeczytać
Czy każdemu przysługuje auto zastępcze na czas naprawy awarii samochodu?
Wypadki drogowe, kolizje czy awarie samochodów to sytuacje, które mogą spotkać każdego kierowcę. W takich przypadkach często pojawia się pytanie, czy każdemu przysługuje auto zastępcze na czas naprawy pojazdu? Odpowiedź...
Zużyte wtryskiwacze. Czy zawsze trzeba zastąpić je nowymi?
Awaria wtryskiwaczy to ostatnia diagnoza, jaką z ust mechanika samochodowego, chcieliby usłyszeć właściciele pojazdów z silnikiem wysokoprężnym typu common rail. Takich usterek w szczególności obawiają się użytkownicy...
Kiedy warto wymienić tarcze hamulcowe
Tarcze hamulcowe są jednym z podstawowych elementów jakie wchodzą w skład całego układu hamulcowego. Choć nie zużywają się bardzo często, to nie można zapominać o ich regularnym kontrolowaniu. W niektórych sytuacjach...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×