Artykuł sponsorowany
Kiedy należy pojechać na stację diagnostyczną?

Kiedy należy pojechać na stację diagnostyczną?

W obecnych czasach dla większości osób samochód to podstawowy środek transportu. Niemniej jednak każdy kierowca, niezależnie od modelu posiadanego auta, powinien dbać nie tylko o sprawne funkcjonowanie jego poszczególnych systemów, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu. Dlatego też bardzo istotne jest dokonywanie obowiązkowych, a także dodatkowych przeglądów technicznych na stacji diagnostycznej. Sprawdź, kiedy należy pojechać na stację diagnostyczną i co wchodzi w zakres diagnostyki samochodowej.

Kiedy należy pojechać na stację diagnostyczną?

Regularna kontrola stanu każdego samochodu to kwestia ściśle regulowana przez prawo, które warunkuje dopuszczenie konkretnych pojazdów do ruchu. Istnieją dwa rodzaje stacji diagnostycznych, mianowicie podstawowe oraz okręgowe. - mówi fachowiec z serwisu samochodowego Samli w Rumii. - Na podstawowych stacjach diagnostycznych wykonuje się przegląd techniczny samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, ale również badania powypadkowe i aut sprowadzonych z zagranicy. Tak naprawdę oprócz obowiązkowych przeglądów samochodu, każdy kierowca powinien również zadbać o to, aby przynajmniej raz do roku poddać swoje auto kompleksowej diagnostyce. Sygnałem alarmowym do wykonania tego typu przeglądu między innymi są migające kontrolki na desce rozdzielczej auta, problemy z uruchomieniem silnika, utrata mocy w trakcie jazdy, a także wszelkie inne niepokojące czynniki.

Na czym polega diagnostyka samochodowa?

W przypadku diagnostyki komputerowej fachowiec podłącza komputer podkładowy samochodu do testera, czyli urządzenia, najczęściej laptopa posiadającego odpowiednie oprogramowanie umożliwiające profesjonalną diagnostykę. Tester następnie wyszukuje kodów błędów, które pełnią funkcję informacji o przekroczeniu dopuszczalnych parametrów pracy poszczególnych systemów, dzięki którym w szybki sposób można wykryć usterkę. Główną zaletą diagnostyki komputerowej jest przede wszystkim to, że nie ma konieczności rozbiórki auta, wystarczy wyłącznie podłączenie testera i już bezpośrednio w trakcie przeglądu samochodu istnieje możliwość ustalenia przyczyny usterki. Diagnostyka samochodu obejmuje również wykonanie diagnostyki zawieszenia, czyli sprawdzenia stabilności i kierowalności pojazdu, ale również bardzo ważne jest, aby diagnosta sprawdził układ amortyzatorów, hamulcowy, a także inne elementy, które zdaniem fachowca mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Warto wspomnieć również o tym, że systematyczność w kwestii dokonywania regularnych przeglądów dodatkowych wpływ będzie mieć nie tylko na zwiększenie bezpieczeństwa, ale również może wpłynąć na żywotność samochodu i jego poszczególnych części oraz układów.

Jakie usługi m.in. wykonuje diagnosta samochodowy?

•   Kompleksowa naprawa mechaniczna usterek, które zostały wykryte w czasie diagnostyki,

•   Wymiana płynów, filtrów i oleju,

•   Naprawa układu kierowniczego i hamulcowego,

•   Wymiana rozrządów i sprzęgła,

•   Naprawa zawieszeń,

•   Naprawa układów wydechowych.

Kategorie
Warto przeczytać
Z jakich elementów składa się bieżnik opony samochodów osobowych i jakie są jego typy?
Każdy kierowca wie czym jest bieżnik opony. Mianowicie to ta jej część która bezpośrednio styka się z nawierzchnią drogi. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że specyficzny wzór bieżnika wpływa na zachowanie opon, ich...
Czy relingi dachowe to dobra inwestycja?
Relingi dachowe można zamontować we wszystkich rodzajach samochodów. Często stanowią one wyposażenie opcjonalne pojazdu. Nie są one niezbędne, ale są dużym udogodnieniem. Większe przedmioty wygodniej przewozić na...
Urządzenia do kontroli finalnej i ich rola w procesach przemysłowych
Urządzenia kontroli finalnej odgrywają ważną rolę w procesach produkcyjnych. Ich zadaniem jest sprawdzenie gotowego wyrobu pod kątem technicznym i funkcjonalnym. Taka weryfikacja pozwala na wychwycenie egzemplarzy...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×