Artykuł sponsorowany
Peugeot czy Citroen - który wybrać?

Peugeot czy Citroen - który wybrać?

Konkurencja na rynku motoryzacyjnym zmusza producentów samochodów do poszukiwania nowych sposobów na przekonanie klientów do swoich produktów. Rywalizacja ta trwa już od dłuższego czasu i obejmuje wiele sfer począwszy od technologii, poprzez design, a na cenach kończąc. Przykładem mogą być dwie marki z Francji Peugeot i Citroen, które nie szczędzą sił, środków i pomysłów by przyciągnąć do siebie kupujących. Choć oba koncerny tworzą wspólną grupę kapitałową, to ich podejście do motoryzacji jest zupełnie inne.

Początki Peugeota i Citroena

Obecnie Peugeot i Citroen tworzą jeden koncern motoryzacyjny pod nazwą PSA. Jednak obie marki powstały jako osobne przedsiębiorstwa. Pierwszy był Peugeot, którego początki to rok 1810. Przez początkowe kilkadziesiąt lat działalności firma produkowała m.in. młynki do kawy oraz rowery. Pierwszy samochód z silnikiem spalinowym opuścił fabrykę w 1891 roku. Marka Citroen powstała w 1905 roku i zaczynała od produkcji kół zębatych powszechnie wykorzystywanych w motoryzacji. Pierwszy samochód marki Citroen zjechał z taśmy w 1919 roku. Dynamiczny rozwój koncernów to druga dekada dwudziestego wieku. Osiągnięcia motoryzacyjne obu marek przybliża ekspert firmy Golemo dealer Peugeota i Citroena:

Dwudziestolecie międzywojenne można uznać za prawdziwy bum motoryzacyjny nie tylko w Europie, ale także na świecie. Francuskie marki miały w tym spory udział. Przykładem może być Citroen, w którego samochodach seryjnie i bez dodatkowych opłat montowano elektryczny rozrusznik i elektryczne światła. Po drugiej wojnie światowej branża samochodowa wprowadza nowe rozwiązania. Peugeot montuje w swoich samochodach silniki diesla, tak popularne do dziś. Natomiast Citroen prezentuje model DS, auto, które nawet przez konkurentów było nazwane przełomowym. Nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak zawieszenie hydropneumatyczne, hamulce tarczowe czy półautomatyczna skrzynia biegów zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Kryzys lat siedemdziesiątych powoduje, że Citroen mimo sukcesów popada w kłopoty finansowe. W 1974 roku następuje fuzja obu marek. Peugeot i Citroen pozostając wciąż niezależnymi przedsiębiorstwami decydują o powołaniu koncernu PSA. 

Różnice i cechy wspólne Peugeota i Citroena 

Z chwilą utworzenia wspólnego koncernu obie marki zaczęły stosować w swoich samochodach identyczne rozwiązania techniczne. Chodzi tu głównie o tak kluczowe elementy jak: płyty podłogowe, podzespoły mechaniczne: silniki czy skrzynie biegów. Widać to doskonale nawet w obecnie produkowanych modelach. Różna natomiast pozostała stylistyka. Peugeot przez pewien czas uważany był za markę aut luksusowych. Dopiero wypuszczenie na rynek bardziej budżetowych modeli nieco złagodziło tą opinię. Citroen z kolei lubił zaskakiwać swoimi konstrukcjami. Ci, którzy mają dylemat, która marka jest lepsza powinni zdawać sobie sprawę, że technologicznie Peugeot i Citroen w produkcji aut bazują na tych samych podzespołach. Różnice dotyczą przede wszystkim wyglądu i wyposażenia. Tak więc o kupnie samochodu którejś z tych marek powinno decydować indywidualne upodobanie kierowcy.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak unikać niespodziewanych awarii autobusów? TPBUS Komunikacja Gminy Tarnowo Podgórne
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak uniknąć awarii autobusów? Pewnie nie, ale ten problem dotyczy milionów osób korzystających z komunikacji publicznej każdego dnia. Firma TPBUS Komunikacja Gminy Tarnowo Podgórne,...
Metody usuwania rys samochodowych
Do uszkodzenia lakieru samochodowego wcale nie trzeba stłuczki. Rozmaite rysy i otarcia mogą powstawać nawet podczas zwykłej, codziennej eksploatacji auta. Nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego, że dla lakieru...
Jakie silniki nie tolerują LPG?
Samochodowe instalacje LPG to rozwiązanie dość popularne w społeczności kierowców – w roku 2018 po polskich drogach poruszało się ponad 3 miliony samochodów zasilanych gazem, co daje 14% ogólnej ilości zarejestrowanych...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×