Czy klasyczna reklama wciąż się opłaca?
Właściciele sklepów doskonale zdają sobie sprawę z tego, że obecnie „nie istnieć w sieci” oznacza „nie istnieć w ogóle”. Z tego względu decydują się na rozkręcanie reklamy internetowej, dzięki której mogą poszerzać grono swoich wirtualnych odbiorców. Warto jednak pamiętać o tym, że wiele osób korzystających ze sklepów stacjonarnych podejmuje na miejscu tzw. „decyzje na gorąco”, które w dużej mierze uzależnione są od tradycyjnej formy reklamy. Znaczące jest tu więc oddziaływanie na zmysły klienta przez techniki visual merchandisingu oraz różnego rodzaju stojaki, banery i ekspozytory reklamowe.
Dlaczego reklama klasyczna jest ważna?
Oprócz reklamy w sieci, każdy właściciel sklepu stacjonarnego powinien wszcząć działania na polu reklamy tradycyjnej, na którą składa się wszystko, co jest dostępne dla klienta „na miejscu” w sklepie (wlicza się w to np. produkcja materiałów POS). Warto przy tym pamiętać, że reklamy nie będą tu stanowić wyłącznie materiały informujące o specjalnej ofercie czy też o promocji, lecz całość powstałej w środku ekspozycji - w tym elementy oddziałujące na sensoryczne wrażenia odbiorcy.
Reklama klasyczna jest tak istotna, ponieważ w pierwszej kolejności uwagę klienta przyciągają właśnie materiały reklamowe, które atrakcyjnie eksponują towar. To właśnie one będą sprzyjać podejmowaniu decyzji „na gorąco”.
Baza dla dobrej reklamy, czyli jak może pomóc produkcja materiałów POS?
Dobry producent materiałów POS zaprojektuje oraz wykona szerokie spectrum materiałów reklamowych, jakie wzbudzą zainteresowanie klienta i zachęcą go do bliższego zapoznania się z produktem. Będą to wszystkiego rodzaju stojaki i ekspozytory, wobblery, makiety, banery oraz tworzone na targach wyspy reklamowe. Specjalistyczna produkcja materiałów POS powinna zainteresować wszystkich właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcieliby zmaksymalizować zainteresowanie klientów oraz – co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż. W produkcję materiałów POS warto szczególnie zainwestować w momencie, gdy posiadamy na rynku sporą konkurencję i chcemy, aby nasz towar został zauważony „w tłumie” podobnych artykułów.
Dobre techniki marketingowe
W sklepach stacjonarnych dla wzrostu sprzedaży istotne są decyzje klienta wywoływane chwilowym impulsem. Można je prowokować przez atrakcyjną ekspozycję oraz szereg strategicznych działań, jak np. odpowiednie ułożenie towaru, zaplanowanie lokalizacji dla poszczególnych artykułów, wyregulowanie oświetlenia czy rozpylenie przyjemnego zapachu. Pamiętajmy, że oddziaływanie na zmysły klienta jest niezwykle ważne, dlatego warto zintegrować różne pozytywne wrażenia (np. wzrokowo-słuchowe) dla uzyskania najlepszego efektu.
Dla technik marketingowych są również ważne impulsywne decyzje podejmowane przy kasie. W tym rejonie należy umieścić jak najwięcej produktów wspierających działania reklamowe. Bardzo dobrze sprawdzą się tutaj takie materiały POS, jak ekspozytory czy wobblery.