Artykuł sponsorowany
Czy klasyczna reklama wciąż się opłaca?

Czy klasyczna reklama wciąż się opłaca?

Właściciele sklepów doskonale zdają sobie sprawę z tego, że obecnie „nie istnieć w sieci” oznacza „nie istnieć w ogóle”. Z tego względu decydują się na rozkręcanie reklamy internetowej, dzięki której mogą poszerzać grono swoich wirtualnych odbiorców. Warto jednak pamiętać o tym, że wiele osób korzystających ze sklepów stacjonarnych podejmuje na miejscu tzw. „decyzje na gorąco”, które w dużej mierze uzależnione są od tradycyjnej formy reklamy. Znaczące jest tu więc oddziaływanie na zmysły klienta przez techniki visual merchandisingu oraz różnego rodzaju stojaki, banery i ekspozytory reklamowe.

Dlaczego reklama klasyczna jest ważna?

Oprócz reklamy w sieci, każdy właściciel sklepu stacjonarnego powinien wszcząć działania na polu reklamy tradycyjnej, na którą składa się wszystko, co jest dostępne dla klienta „na miejscu” w sklepie (wlicza się w to np. produkcja materiałów POS). Warto przy tym pamiętać, że reklamy nie będą tu stanowić wyłącznie materiały informujące o specjalnej ofercie czy też o promocji, lecz całość powstałej w środku ekspozycji - w tym elementy oddziałujące na sensoryczne wrażenia odbiorcy.

Reklama klasyczna jest tak istotna, ponieważ w pierwszej kolejności uwagę klienta przyciągają właśnie materiały reklamowe, które atrakcyjnie eksponują towar. To właśnie one będą sprzyjać podejmowaniu decyzji „na gorąco”.

Baza dla dobrej reklamy, czyli jak może pomóc produkcja materiałów POS?

Dobry producent materiałów POS zaprojektuje oraz wykona szerokie spectrum materiałów reklamowych, jakie wzbudzą zainteresowanie klienta i zachęcą go do bliższego zapoznania się z produktem. Będą to wszystkiego rodzaju stojaki i ekspozytory, wobblery, makiety, banery oraz tworzone na targach wyspy reklamowe. Specjalistyczna produkcja materiałów POS powinna zainteresować wszystkich właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcieliby zmaksymalizować zainteresowanie klientów oraz – co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż. W produkcję materiałów POS warto szczególnie zainwestować w momencie, gdy posiadamy na rynku sporą konkurencję i chcemy, aby nasz towar został zauważony „w tłumie” podobnych artykułów.

ekspozytorysklepowe

Dobre techniki marketingowe

W sklepach stacjonarnych dla wzrostu sprzedaży istotne są decyzje klienta wywoływane chwilowym impulsem. Można je prowokować przez atrakcyjną ekspozycję oraz szereg strategicznych działań, jak np. odpowiednie ułożenie towaru, zaplanowanie lokalizacji dla poszczególnych artykułów, wyregulowanie oświetlenia czy rozpylenie przyjemnego zapachu. Pamiętajmy, że oddziaływanie na zmysły klienta jest niezwykle ważne, dlatego warto zintegrować różne pozytywne wrażenia (np. wzrokowo-słuchowe) dla uzyskania najlepszego efektu. 

Dla technik marketingowych są również ważne impulsywne decyzje podejmowane przy kasie. W tym rejonie należy umieścić jak najwięcej produktów wspierających działania reklamowe. Bardzo dobrze sprawdzą się tutaj takie materiały POS, jak ekspozytory czy wobblery.

Kategorie
Warto przeczytać
Pergole – jakie są ich zalety?
Pergole często kojarzone są ze zwykłymi podporami dla roślin pnących – nic bardziej mylnego! Pergole to o wiele więcej. Wykonywane często z wysokiej jakości materiałów, posiadają dodatkowo oświetlenie oraz ogrzewanie....
Najlepszy antywirus dla małej firmy: opcje, które warto rozważyć
Czy Twoja mała firma jest odpowiednio chroniona przed cyberzagrożeniami? Odkryj najlepsze antywirusy na rynku, dzięki którym zapewnisz bezpieczeństwo swoich danych i przewagę nad konkurencją.Wprowadzenie do...
Jak przygotować projekt wnętrza – porady dla początkujących
Dobrze zaprojektowane wnętrze będzie się charakteryzowało atrakcyjnym wyglądem, lecz także takim rozplanowaniem przestrzeni, które ułatwi codzienne korzystanie z pomieszczeń oraz sprawi, że ich użytkownicy będą się w...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×