Jaką rolę odgrywa fulfillment w obsłudze e-commerce?
Sprawna obsługa e-commerce to w przypadku sklepów internetowych klucz do sukcesu. Aby zadbać o szybką wysyłkę, bezproblemową dostawę i łatwy zwrot, warto zainwestować w fulfillment. Co daje outsourcing logistyki?
Co to jest fulfillment i kto się nim zajmuje?
Fulfillment to usługa, która polega na przekazaniu działań z łańcucha logistycznego na ręce zewnętrznego podmiotu. Tego typu świadczenia stworzone są z myślą o obsłudze e-commerce. Wszystko dlatego, że w ramach fulfillmentu firma może zlecić magazynowanie towarów, kompletowanie i pakowanie zamówień, wysyłkę paczek oraz przyjmowania zwrotów lub reklamacji.
Kto realizuje takie zlecenia? Fulfillment zazwyczaj znajduje się w ofertach firm kurierskich, ponieważ z racji swojej specjalizacji mają one zaplecze do kompleksowej obsługi zamówień. Outsourcingiem logistyki zajmuje się m.in. InPost, którego oferta dostępna jest pod adresem https://inpost.pl/fulfillment. Tak duży i doświadczony podmiot spedycyjny może zapewnić sprawną realizację zleceń, która jest kluczowa do powodzenia w dynamicznej branży handlu internetowego.
Dlaczego sprawna obsługa e-commerce jest ważna?
Szybka i sprawna obsługa e-commerce ma obecnie ogromne znaczenie. Wszystko dlatego, że na przestrzeni kilku ostatnich lat można zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania handlem w sieci. Do popularności internetowych zakupów w dużej mierze przyczyniła się pandemia, która zmieniła nawyki wielu konsumentów.
Klienci zdali sobie sprawę, że zdalne sprawunki często są znacznie bardziej komfortowe niż wyprawa do stacjonarnego sklepu. Warto jednak zauważyć, że wygoda zamawiania produktów bez wychodzenia z domu, to tylko jeden z czynników wpływających na powodzenie branży e-commerce.
Klienci cenią sobie też szybkie dostawy, łatwe zwroty czy dobry kontakt ze sprzedawcą. Wszystkie te aspekty to nic innego jak obsługa e-commerce. Zadbanie o jak najlepszy przebieg procesów związanych z realizacją zamówień daje firmie szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji i zapadnięcie w pamięci konsumenta.
Czy outsourcing obsługi e-commerce jest dla każdego?
Przekazanie obsługi e-commerce na ręce podmiotu zewnętrznego ma wiele zalet. Oprócz tego, że fulfillment pomaga zachować najwyższy standard realizacji zamówień, to pozwala również zaoszczędzić.
Outsourcing eliminuje wydatki na rzecz wynajmu lub kupna maszyn magazynowych i przestrzeni do przechowywania towaru. Podczas korzystania z tego świadczenia odchodzą też koszta związane z zatrudnieniem obsługi hali oraz zaopatrzeniem w produkty do pakowania paczek. Firma zyskuje również czas, który do tej pory poświęcała na działania logistyczne.
Warto jednak podkreślić, że korzyści z zewnętrznej obsługi e-commerce, nie zawsze są odczuwalne we wszystkich przypadkach. Fulfillment to usługa skrojona pod spore firmy, które obsługują kilkaset zamówień miesięcznie. Małe sklepy czy start-upy po przekazaniu działań z łańcucha logistycznego często wcale nie odczuwają znaczącego odciążenia. Poza tym, przy niskim popycie mogą one zapłacić więcej za korzystanie z outsourcingu niż za prowadzenie samodzielnej obsługi e-commerce.