Artykuł sponsorowany
Specjalistyczne tłumaczenia - najpopularniejsze branże

Specjalistyczne tłumaczenia - najpopularniejsze branże

Na świecie zarejestrowanych jest około 7000 języków. Około 3000 z nich jest w ciągłym użytku. Jak widać są to tak ogromne liczby, że raczej nie ma osoby na świecie, która miała by z wszystkimi z nich styczność. Na szczęście powstały miejsca takie jak biuro tłumaczeń Lingua Lab.

Czym jest takie biuro tłumaczeń? Zbiera ono w sobie osoby perfekcyjnie operujące danymi językami i tworzy specjalistyczne tłumaczenia. Specjalistyczne? Specjalistyczne tłumaczenia to te, które dotyczą konkretnych dziedzin naukowych takich jak:

1. Medycyna

  • historie choroby,
  • skierowania,
  • zwolnienia, 

2. Farmacja

  • informacje o lekach: ulotki dołączone do opakowań leków, oznaczenia, instrukcje użytkowania,

 3. Prawo

  • uchwały,
  • ustawy,

 4. Finanse, ekonomia i bankowość

  • analizy ekonomiczne,
  • pożyczki,
  • umowy,

5. Energetyka i branża paliwowa

  • opisy urządzeń i technologii energetycznych,
  • raporty wydawane przez instytucje związane z polityką energetyczną,

6. IT i telekomunikacja

  • lokalizacja gier komputerowych lub programów wraz z tłumaczeniem, testowaniem, lokalizacją grafiki, nagraniem ścieżki dźwiękowej,
  • materiały dotyczące innowacyjnego start-up’u,

7. Przemysł i produkcja

  • tłumaczenia ustne w trakcie międzynarodowych konferencji i negocjacji,
  • umowy o współpracy handlowej,

 8. Motoryzacja, transport i logistyka

  • DTR,
  • instrukcje obsługi maszyn i urządzeń,
  • procedury technologiczne,
  • produkty,

9. Budownictwo i architektura

  • opisy urbanistyczne,
  • pisma przetargowe SIWZ,
  • raporty,

10. Artykuły naukowe do publikacji

  • artykuły naukowe,
  • książki,
  • strony internetowe,
  • teksty dotyczące różnych dziedzin naukowych,

11. Edukacja, kultura i sztuka

  • tłumaczenia informacji kulturalnych i newsów festiwalowych z zakresu filmu, teatru, muzyki, sztuk plastycznych i innych,
  • tłumaczenia książek i dzieł literackich,

12. Strony internetowe

  • aplikacje,
  • prezentacje,
  • specyfikacje techniczne,

13. Marketing, PR i HR

  • nazwy nowych produktów i usług,
  • spoty reklamowe,

Jak widać tłumaczenia to temat tak obszerny, że w ich kwestii warto udać się do specjalistów, którzy dadzą nam gwarancję poprawności. Tacy specjaliści poza znajomością języka muszą również mieć sporą wiedzę z zakresu konkretnej specjalizacji. W niektórych przypadkach konieczna jest również wiedza potwierdzona dyplomem ukończenia studiów wyższych czy to na konkretnym kierunku, czy na konkretnej filologii.

Kategorie
Warto przeczytać
Przelewy międzynarodowe – gdzie je wykonasz tanio i szybko?
Wiele osób mieszkających za granicą zastanawia się, jak najszybciej i najkorzystniej przelać pieniądze do rodzinnego kraju. Najpopularniejszymi opcjami są przelewy przez bank i przekazy pocztowe. Jednak oprócz banków i...
Mieszkanie w nowym budownictwie jako inwestycja na przyszłość
Wiele osób traktuje mieszkanie w nowym budownictwie jako inwestycję na przyszłość, czemu sprzyja obecna koniunktura gospodarcza. W ostatnich latach mamy do czynienia z boomem budowlanym, który przekłada się na bardzo...
Mapa podróży klienta wewnętrznego
Sporządzenie mapy podróży klienta – Customer Journey Map ­– prowadzi do udoskonalenia doświadczeń klienta z organizacją lub firmą. Mapa taka ma formę diagramu ilustrującego drogę, jaką klient musi przebyć, aby dokonać...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×