Jak wykonać przewiert pod drogą?
W dzisiejszych czasach, gdy infrastruktura drogowa rozwija się w szybkim tempie, a tereny są coraz bardziej zurbanizowane, istnieje potrzeba stosowania nowoczesnych technologii, które pozwolą na realizację prac budowlanych z minimalnym wpływem na otoczenie. Jednym z takich rozwiązań jest technologia przewiertów sterowanych, która umożliwia wykonanie precyzyjnych i bezinwazyjnych przewiertów pod autostradami oraz innymi drogami.
Bezpieczeństwo i precyzja dzięki specjalistycznym urządzeniom
Kluczowym elementem technologii przewiertów sterowanych jest zastosowanie specjalistycznych urządzeń sterujących oraz pomiarowych. Dzięki nim możliwe jest prowadzenie rury w poziomie w ściśle określonym kierunku, co pozwala na tyczenie tras dla instalacji podziemnych zgodnie z założeniami projektowymi. Dzięki temu ryzyko uszkodzenia infrastruktury podziemnej i naziemnej jest znacznie ograniczone.
Zalety przewiertów sterowanych pod autostradami
Przewierty sterowane pod drogami oferują wiele korzyści zarówno dla inwestorów, jak i wykonawców. Przede wszystkim, technologia bezwykopowa pozwala na realizację prac bez ingerencji w sąsiadującą z terenem robót infrastrukturę, co jest szczególnie ważne na terenach silnie zurbanizowanych. Ponadto, metoda ta jest całkowicie bezpieczna dla środowiska naturalnego, dzięki czemu przewierty mogą być wykonywane również na terenie o nierównym ukształtowaniu, a także pod korytami rzek i innych akwenów. Jednym z największych atutów przewiertów sterowanych pod autostradami jest ich wpływ na organizację ruchu drogowego. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod budowy infrastruktury, metoda bezwykopowa nie wymaga wprowadzenia znaczących zmian w organizacji ruchu, co sprawia, że roboty wiertnicze są prowadzone bezkolizyjnie dla uczestników ruchu autostradowego. To istotne rozwiązanie szczególnie na terenach o dużym natężeniu ruchu oraz w przypadku prac przy drogach szybkiego ruchu czy lokalnych trasach komunikacyjnych.
Elastyczność zastosowań technologii przewiertów sterowanych
Technologia przewiertów sterowanych, w której specjalizuje się wykonawca ciągów tranzytowych Stanmar, znajduje zastosowanie nie tylko podczas prac pod autostradami, ale również pod innymi drogami, takimi jak drogi szybkiego ruchu, drogi lokalne czy ścieżki rowerowe. Dzięki elastyczności tej metody możliwe jest wykorzystanie jej w różnorodnych projektach, co sprawia, że przewierty sterowane są coraz częściej wybierane jako optymalne rozwiązanie w zakresie budowy infrastruktury podziemnej.