Artykuł sponsorowany
Co się stało z marką Lancia?

Co się stało z marką Lancia?

W 2017 roku marka Lancia zajmująca się produkowaniem samochodów zaczęła wycofywać się z rynków europejskich. Firma od długiego czasu była kojarzona z wprowadzaniem nowych, innowacyjnych rozwiązań, które z roku na rok stawały się coraz popularniejsze. Obecnie nowe samochody Lancia to rzadkość, a sama pamięć o tym przedsiębiorstwie powoli znika. Co tak właściwie stało się z tą pionierską marką?

Koniec marki Lancia

Początek końca marki Lancia miał miejsce już wiele lat temu i wynikał z niewłaściwego zarządzania firmą. W XX wieku przedsiębiorstwo słynęło z wprowadzania ciekawych i innowacyjnych rozwiązań zupełnie odmieniających ówczesną motoryzację. Kultowe modele wyprodukowane przez firmę to Delta Integrale i Stratos będące ikonami aut sportowych aż do dziś. W 1969 roku marka Lancia została przejęta przez Fiata, co pośrednio przyczyniło się do jej końca.

Restrukturyzacja na początku lat 90. XX wieku poskutkowała zamknięciem fabryki w Arese i przeniesieniem jej do zakładów Fiata. W tym czasie zajęto się produkcją słynnego modelu Kappa, który był ostatnim podrygiem czasów świetności. Wraz z 2000 rokiem sprzedaż zaczęła maleć, a ogromne inwestycje i próby ratowania Lancii nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Oferta firmy przestała być atrakcyjna i konkurencyjna, a na rynku pojawiały się coraz nowsze samochody osobowe w znacznie korzystniejszej ofercie cenowej.

W późniejszym czasie doszło do kilku nietrafionych decyzji, takich jak wprowadzenie drugiej generacji Ypsilona i wycofanie Chryslera z Europy. Wszystkie te działania doprowadziły do wydania oświadczenia, że Lancia wycofa się ze wszystkich rynków, oprócz włoskiego. Tylko w tamtym kraju wzbudzała ona bowiem jakkolwiek większe zainteresowanie. Deklaracja ta pojawiła się w 2014 roku, a już 3 lata później wcielono plan w życie.

Co dzieje się z Lancią obecnie?

Informacje o wycofaniu Lancii z rynku wstrząsnęły motoryzacyjnym światem w 2017 roku. W ostatnim czasie pojawia się jednak coraz więcej nieoficjalnych informacji na temat wprowadzenia nowego modelu produkowanego w fabryce Fiata w Tychach. Obecnie w dalszym ciągu na rynek są wypuszczane kolejne egzemplarze Ypsilona, który wciąż jest dostępny na terenie Włoch.

- Lancia przeżyła duży kryzys, ale jest nadzieja, że w kolejnych latach marka odbije się od dna. W zeszłym roku na model Ypsilon zdecydowało się znacznie więcej konsumentów niż wcześniej, co wróży, być może, lepszą przyszłość dla całego koncernu – mówi specjalista z firmy ADF Auto.

Powrót innowacyjnej marki Lancia niewątpliwie byłby ciekawym przypadkiem na rynku motoryzacyjnym. Kolejne lata pokażą, czy 2017 rok to ostateczny koniec świetności tej firmy, czy można spodziewać się jej nowego początku.

Kategorie
Warto przeczytać
Najczęstsze awarie elektroniki w autach
Sprawnie działający samochód to podstawa bezpiecznej jazdy. Z tego względu tak ważne jest dbanie o kondycję poszczególnych elementów auta. Pojawiające się problemy mogą dotyczyć między innymi elektroniki. Jakie awarie...
Jak dbać o instalację gazową w aucie?
Instalacja samochodowa LPG, podobnie jak inne zespoły i podzespoły samochodowe, musi być poddawana regularnym czynnościom diagnostycznym i serwisowym. W czasie eksploatacji należy pomyśleć zaledwie o kilku procedurach,...
Typy filtrów w instalacjach LPG
Instalacje LPG zdobyły dość dużą popularność wśród kierowców w połowie lat 90-tych. Do dziś dla wielu zmotoryzowanych, szczególnie tych spędzających dużo czasu za kółkiem, LPG jest źródłem sporych oszczędności...
Znajdź warsztaty samochodowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×