Mycie i demontaż jako czynności wstępne przed naprawą wtryskiwaczy
Nierówna praca silnika, dymienie i zwiększone spalanie mogą świadczyć o awarii wtryskiwaczy. Wówczas niezbędna jest ich naprawa, którą poprzedza mycie i demontaż. Prawidłowo wykonane czynności wstępne pozwolą na usunięcie usterek związanych z wtryskiwaczami oraz ich regenerację. Jednak co ważne, demontaż i mycie muszą odbywać się w sterylnych warunkach, aby nie doprowadzić do zanieczyszczenia układu, a tym samym poważniejszych usterek.
Demontaż uszkodzonych wtryskiwaczy
Demontaż wtryskiwaczy wymaga zachowania najwyższej staranności. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na czystość okolicy i nie dopuścić do zanieczyszczenia cylindrów, a tym bardziej linii wysokiego ciśnienia. Dlatego, choć naprawa lub wymiana wtryskiwaczy jest droga, okazje powinny wzbudzić czujność. Lepiej powierzyć to zadanie sprawdzonemu serwisowi diesla – np. firmie Diesel Expert z Posądzy koło Krakowa. Tylko wówczas będziemy mieć pewność, że cały proces zostanie wykonany prawidłowo, a wtryski nie zostaną wymienione na tanie podróbki, które nie pozwolą na osiągnięcie zadowalających parametrów silnika.
Ostatecznie demontaż i mycie wtrysków są tańsze niż wymiana całej listwy wtryskowej, dlatego na tej usłudze nie warto oszczędzać. I choć istnieją metody, które pozwalają na mycie wtryskiwaczy bez demontażu, jest to najlepszy sposób na odkrycie oraz usunięcie przyczyn awarii. Jednocześnie przy demontażu można dokładnie określić, które elementy wymagają wymiany. A dobrze przeprowadzona regeneracja może przywrócić całkowitą sprawność wtrysków.
Mycie przed naprawą wtryskiwaczy
W ramach czynności wstępnych przed naprawą wtryskiwaczy wykonuje się wstępne mycie oraz mycie w myjce ultradźwiękowej. Dzięki zastosowaniu fal dźwiękowych wtryskiwacze są czyszczone z brudu bez konieczności jego szorowania lub ścierania, a więc w pełni bezpiecznie dla delikatnych elementów układu. Kolejnym etapem jest mycie metodą wysokociśnieniową z pomocą gorącego detergentu. Jeśli to konieczne, wykonuje się także mycie zbiornika paliwa. Dzięki wieloetapowemu myciu do układu nie przedostają się żadne zanieczyszczenia, które mogłyby mieć wpływ na jego prawidłową pracę.
Po dokładnym oczyszczeniu wszystkie części są dokładnie weryfikowane pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Skorodowane lub uszkodzone mechanicznie elementy się wymienia, a następnie składa i montuje wtryskiwacz. Jeśli testy i analiza sprawności wypadną pozytywnie, proces naprawy zostaje zakończony. Silnik może znów pracować z pełną mocą, bez problemów z odpalaniem lub stukaniem.