Jak zaoszczędzić na kosztach prowadzenia sekretariatu, kadr i płac oraz księgowości? - To możliwe!
Wbrew obiegowej opinii, koszty prowadzenia własnej działalności, a w tym sekretariatu, działu kadr i płac oraz księgowości, mogą być niższe. Warto jednak zainteresować się sposobami obniżania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, a w razie potrzeby, skorzystać z usług profesjonalistów. Podpowiadamy, jak obniżyć koszty, które pociąga za sobą własna działalność gospodarcza.
Na co warto zwrócić uwagę?
Jeśli chcemy obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej, warto zacząć od przeanalizowania wszystkich wydatków i zapoznania się ze sposobami na oszczędzanie. Czasem dobrym rozwiązaniem okazuje się oddelegowanie niektórych obowiązków firmom zewnętrznym, co pozwala poświęcić nieco więcej czasu i środków na główną działalność swojej firmy. Warto również dokonywać zakupów sprzętów elektronicznych z drugiej ręki lub sprzętów powystawowych, a także założyć specjalne, bezpłatne konto firmowe. Istotną kwestią w oszczędzaniu, w przypadku posiadania własnego biura, jest decydowanie się na energooszczędne i ekologiczne rozwiązania.
Każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą musi liczyć się z pewnymi kosztami, które ta działalność generuje. Niestety nie kończą się one na zapłaceniu podatków. Dodatkowe koszty to między innymi wynajem odpowiedniego lokalu i opłaty z tym związane, koszty towaru lub dodatkowych usług, pracowników i ich szkolenia, marketingu i wielu innych.
Jak obniżać koszty prowadzenie działalności za pomocą wirtualnego biura?
Wirtualne biuro daje nam możliwość zarejestrowania swojej spółki w siedzibie innego biura i oddelegowania obowiązków związanych z prowadzeniem działu kadr i płac oraz sekretariatu. Na miejscu znajduje się osoba, która prowadzi za przedsiębiorcę prawdziwy sekretariat. Odbiera telefony i korespondencję, rozmawia z klientami i przekazuje osobie, która korzysta z usługi wszystkie najważniejsze informacje związane z obsługą klienta. Oprócz tego wirtualne biuro daje możliwość korzystania z lokalu i sal biznesowych na miejscu, na spotkania z klientami, tylko wtedy, kiedy jest to potrzebne. Korzystając z sal i biur mamy również dostęp do niezbędnych do przeprowadzenia spotkania mediów – internetu, ksera, faksu, rzutnika, telefonów. Takie rozwiązanie jest korzystne finansowo, ponieważ ogranicza znacząco wydatki związane z wynajmem i utrzymaniem biura i sekretariatu.
Usługę wirtualnego biura realizuje m.in. Biuro Rachunkowe BRMK z Białegostoku, wyróżniające się ponadprzeciętną wszechstronnością, a także indywidualnym, partnerskim podejściem do klienta.