Artykuł sponsorowany
Rynek wymiany walut – fakty i mity

Rynek wymiany walut – fakty i mity

Kursy walut zmieniają się właściwie nieustannie. Ich wahania wprowadzają wiele pytań, zwłaszcza wśród osób, które nie zajmują się rynkiem wymiany walut zawodowo. Szukając na nie odpowiedzi, możemy napotkać – zwłaszcza w internecie – wiele mitów na temat rynku wymiany walut. W niniejszym artykule przyjrzymy się najczęściej powtarzanym i postaramy się je obalić.

Zmiany kursów zależne od świąt i spłat kredytów

Jednym z najczęściej powtarzających się mitów krążących w internecie jest stwierdzenie, iż ceny euro i funta tanieją przed świętami Bożego Narodzenia czy Wielkanocy. Miałoby to wynikać z tego, że w tym czasie emigranci zarobkowi masowo wyprzedają zarobione za granicą pieniądze i wymieniają je na walutę kraju swojego pochodzenia. Innym ciekawym mitem, przyjmującym niejako formę wskazówki lub przestrogi, jest twierdzenie, iż nie warto kupować franka szwajcarskiego po pierwszym i dziesiątym dniu każdego miesiąca. Miałoby to się bowiem wiązać z regulowaniem w tych dniach zobowiązań przez frankowiczów spłacających kredyty w tej walucie. Zapotrzebowanie na franka w tych dniach jest duże, więc ich cena jest bardzo wysoka.

Oba mity mogą wynikać z niewielkiej wiedzy na temat tego, jakie czynniki tak naprawdę wpływają na kursy walut. Są to czynniki złożone i wpływające na siebie nawzajem, należą do nich m.in. inflacja, wysokość stóp procentowych, wydarzenia polityczne, czynniki psychologiczne, a także spekulacje na rynku walut. Jak mówi ekspert z Kantoru Cent we Wrocławiu:

Wg tradycyjnych ocen rynku walut, na nawet ponad 90% wszystkich obrotów na rynku Forex wpływ mają spekulanci. Pozostałe kilka procent transakcji, to realne transakcje handlowe. Tak więc niewielki procent transakcji, jakich dokonują emigranci zarobkowi, nie mogą mieć tak dużego wpływu na kurs walut, aby zmiany odczuł cały rynek. Odnosi się to również do frankowiczów, spłacających kredyty.

Korzystanie z kantorów jest niebezpieczne                    

Mimo tego, że kantory funkcjonują w naszym kraju od 30 lat, a kantory internetowe z powodzeniem rozwijają swoją działalność od lat 10, nadal możemy spotkać się z mitem, iż nie są to instytucje godne zaufania. To szkodliwy mit, który może znacząco wpłynąć na nasze finanse. Szczególnie wtedy, kiedy często dokonujemy wymiany walut lub obracamy dużymi kwotami. Kantory oferują bowiem dużo lepsze warunki sprzedaży i kupna walut niż banki. Ponadto, oferują szeroki wybór walut, a w przypadku dużych kwot, niektóre kantory dopuszczają możliwość negocjacji cen, proponują swoim klientom również możliwość rezerwacji kursu wymiany walut i powoływanie się na niższe kursy, udostępniane na swojej stronie internetowej.

Można w nich także skorzystać z transakcji walutowych z udziałem banku. Wtedy zarówna wpłaty, jak i wypłaty pieniędzy mogą zostać wykonane przelewem na konto. Z kolei kantory internetowe mierzą się z mitem dotyczącym ich bezpieczeństwa. Tymczasem najlepsze z nich, nierzadko zakładane przez kantory stacjonarne, stosują zabezpieczenia połączeń podobne do tych bankowych, a cały proces przebiega szybko i bezproblemowo.

Kategorie
Warto przeczytać
Usługi oferowane przez biura rachunkowe. Czego dotyczą i ile kosztują?
Zadaniem każdego przedsiębiorcy jest rozliczanie się z uzyskiwanych dochodów. To oczywiście niejedyny obowiązek związany z księgowością, jaki musi wypełnić każda osoba prowadząca własną działalność gospodarczą. Jeżeli...
Pełna księgowość z pomocą profesjonalistów z biura rachunkowego mgr inż. Jolanty Krzyształowskiej
Operacje gospodarcze prowadzone przez firmę muszą być właściwie dokumentowane. Jednak w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności przedsiębiorcy mogą prowadzić ewidencję finansową w postaci uproszczonej...
Wszystko, co warto wiedzieć o urlopie
Jesteś na urlopie lub dopiero planujesz wypoczynek? Zostały ci niewykorzystane dni urlopowe? Sprawdź, jak możesz skorzystać z zaległego urlopu. Przeczytaj, kiedy możesz wziąć urlop na żądanie lub wykorzystać urlop...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×