Serwis i czynności sezonowe przy wynajmie aut
Każde auto, nawet takie, które zostało wynajęte długoterminowo, wymaga oczywiście okresowych przeglądów technicznych oraz działań, które mają związek z eksploatacją pojazdu na co dzień. Działaniami tymi zajmuje się wypożyczalnia, co powinno mieć swoje odzwierciedlenie w regulaminie. Tym samym klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.
Wynajem długoterminowy – czyli jaki?
Każda wypożyczalnia samochodów, taka jak na przykład znana sieciowa wypożyczalnia Abacus Car Rental, sama określa, jakie wypożyczenie pojazdu zaliczyć można do wynajmu długoterminowego. Zwykle jest to kilka miesięcy, a granicy górnej w zasadzie nie ma. Oczywiście w czasie użytkowania samochodu konieczna jest m.in. sezonowa wymiana opon czy wykonanie przeglądu technicznego. Jeżdżąc autem wypożyczonym, trzeba je udostępnić wypożyczalni. To ona zajmuje się organizacją wszelkich działań i pokrywa koszty z tym związane. Z klientem kontaktuje się pracownik wypożyczalni, który informuje o konieczności wymiany opon czy dokonania przeglądu technicznego samochodu.
Który warsztat należy wybrać?
Ustalane jest miejsce dostarczenia pojazdu. Działania tego typu odbywają się w miejscach wytypowanych przez wypożyczalnię samochodów. Tym samym klient nie musi zaprzątać sobie głowy i wybierać odpowiedniego warsztatu samochodowego. Warto jednak pamiętać o tym, że rutynowe kontrole i prace konserwacyjne to nie wszystko. Wypożyczając auto na dłuższy lub krótszy czas, trzeba liczyć się z różnego rodzaju nieprzewidzianymi sytuacjami – usterkami, awariami itd. Wówczas należy skontaktować się z wypożyczalnią i ustalić dalszy plan działania. Co, jeśli usterka nie powstała z winy kierowcy? Okazuje się, że wówczas klient nie ma się czym martwić.
Obowiązki klienta
Wypożyczalnia w 100% pokrywa koszty naprawy, udostępnia auto zastępcze i to takie, które klasą odpowiada klasie pojazdu uszkodzonego. Niekiedy istnieje możliwość dojścia z wypożyczalnią do porozumienia, samodzielnego zlecenia naprawy i jej opłacenia z własnej kieszeni. W takiej sytuacji klient otrzymuje zwrot kosztów na podstawie przedstawionych faktur, ale taka naprawa musi być uzasadniona. Tym samym okazuje się, że to po stronie wypożyczalni stoi serwis czy prace sezonowo w przypadku wynajmowanych samochodów. Jednak i klient ma swoje obowiązki. To on tankuje auto odpowiednim paliwem, uzupełnia poziom płynów, dba o czystość pojazdu w środku i na zewnątrz. Tylko taka współpraca jest korzystna dla obu ze stron – wypożyczalni i wypożyczającego.