Ranking stron dla firm. Na czym polega?
Przedstawiamy ranking najlepszych stron dla firm. Jaka jest dobra strona internetowa? Czym wyróżnia się witryna, która przyciąga klientów? Przygotowując zestawienie, pod uwagę brane były takie czynniki jak: ogólne wrażenie, design, czyli wygląd strony, copywriting, czyli treści oraz User Experience, czyli doświadczenie użytkownika. Poznaj nasz ranking.
Czym jest ranking stron i na czym polega?
Ranking stron firm to publikowane na blogu WeNet zestawienie. W rankingu stron internetowych znalazły się najlepiej zaprojektowane strony WWW. Są one wybierane na podstawie następujących kryteriów:
- ogólnego wrażenia – pierwsze odczucia po wejściu na serwis,
- copywriting (treści reklamowe) – ocena zawartości tekstów, ich jakość i skuteczność sprzedażowa,
- design (wygląd) – ocena dobrania kolorystyki, zdjęć czy schematu do branży, w której działa firma,
- User Experience (doświadczenie użytkownika) – ocena wrażeń w trakcie korzystania z witryny.
Ranking najlepiej zaprojektowanych stron firm
Ranking stron WWW powstał w wyniku głosowania niezależnego jury, które wybiera najlepsze strony internetowe. Prezentujemy zestawienie wszystkich stron.
Miejsce 1
Projekt 21 – Rumia – strona biura projektowego
Miejsce 2
Meble Design – Polanka – zespół firm meblarskich
Miejsce 3
Camille Candle – Września – sklep internetowy ze świecami
Miejsce 4
Tęczowy Ogród – Brzozów – gospodarstwo sadownicze
Miejsce 5
DrewBal – Malanów – strona firmy budującej domy z drewnianych bali
Miejsce 6
KW INWEST – Legionowo – branża budowlana
Sprawdź również miesięczne rankingi stron internetowych firm:
Ogólne wrażenie, czyli jakie są pierwsze odczucia
Jury bierze pod uwagę pierwsze odczucia po wejściu na stronę. Pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy użytkownik zostanie na serwisie, czy go opuści. Składa się na nie wiele czynników, spośród których można wyróżnić m.in.:
- przyciągający wzrok i nowoczesny projekt,
- intuicyjny układ strony internetowej,
- odpowiednio dobrane kolory.
Copywriting, czyli ciekawe treści
Internauci szukają informacji w Internecie. Przeglądają 50-60% treści, po czym, gdy nie znajdą odpowiedzi na swoje pytanie, przechodzą na inny adres. W związku z tym treści na blogu czy opisy produktów na stronach WWW powinny odpowiadać potrzebom użytkowników Internetu. Powinny być precyzyjne i łatwe w odbiorze, napisane krótkimi zdaniami. Dzięki temu są zrozumiałe dla laika. Dodatkowo są adresowane do właściwej grupy docelowej. Poza tym:- wyczerpują dany temat,
- obejmują język korzyści - treści w sposób atrakcyjny przedstawiają zalety posiadania produktów czy korzystania z usług,
- są unikalne - nie są kopiowanie z innych stron, gdyż może to prowadzić do duplikacji treści (Duplicate Content),
- składają się ze słów kluczowych - tak zwanych Key Words dla konkretnego tematu,
- są aktualne - zawierają informacje o aktualnej ofercie czy godzinach pracy.