Ranking stron dla firm. Na czym polega?

Ranking stron dla firm. Na czym polega?

Przedstawiamy ranking najlepszych stron dla firm. Jaka jest dobra strona internetowa? Czym wyróżnia się witryna, która przyciąga klientów? Przygotowując zestawienie, pod uwagę brane były takie czynniki jak: ogólne wrażenie, design, czyli wygląd strony, copywriting, czyli treści oraz User Experience, czyli doświadczenie użytkownika. Poznaj nasz ranking. 

Czym jest ranking stron i na czym polega?

Ranking stron firm to publikowane na blogu WeNet zestawienie. W rankingu stron internetowych znalazły się najlepiej zaprojektowane strony WWW. Są one wybierane na podstawie następujących kryteriów:

  • ogólnego wrażenia – pierwsze odczucia po wejściu na serwis,
  • copywriting (treści reklamowe) – ocena zawartości tekstów, ich jakość i skuteczność sprzedażowa,
  • design (wygląd) – ocena dobrania kolorystyki, zdjęć czy schematu do branży, w której działa firma,
  • User Experience (doświadczenie użytkownika) – ocena wrażeń w trakcie korzystania z witryny.

Ranking najlepiej zaprojektowanych stron firm

Ranking stron WWW powstał w wyniku głosowania niezależnego jury, które wybiera najlepsze strony internetowe. Prezentujemy zestawienie wszystkich stron.

Miejsce 1

Projekt 21 – Rumia – strona biura projektowego

Miejsce 2

Meble Design – Polanka – zespół firm meblarskich

Miejsce 3

Camille Candle – Września – sklep internetowy ze świecami

Miejsce 4

Tęczowy Ogród – Brzozów – gospodarstwo sadownicze

Miejsce 5

DrewBal – Malanów – strona firmy budującej domy z drewnianych bali

Miejsce 6

KW INWEST – Legionowo – branża budowlana

Sprawdź również miesięczne rankingi stron internetowych firm:

Ogólne wrażenie, czyli jakie są pierwsze odczucia

Jury bierze pod uwagę pierwsze odczucia po wejściu na stronę. Pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy użytkownik zostanie na serwisie, czy go opuści. Składa się na nie wiele czynników, spośród których można wyróżnić m.in.:

  • przyciągający wzrok i nowoczesny projekt,
  • intuicyjny układ strony internetowej,
  • odpowiednio dobrane kolory.

Copywriting, czyli ciekawe treści

Internauci szukają informacji w Internecie. Przeglądają 50-60% treści, po czym, gdy nie znajdą odpowiedzi na swoje pytanie, przechodzą na inny adres. W związku z tym treści na blogu czy opisy produktów na stronach WWW powinny odpowiadać potrzebom użytkowników Internetu. Powinny być precyzyjne i łatwe w odbiorze, napisane krótkimi zdaniami. Dzięki temu są zrozumiałe dla laika. Dodatkowo są adresowane do właściwej grupy docelowej. Poza tym:
  • wyczerpują dany temat,
  • obejmują język korzyści - treści w sposób atrakcyjny przedstawiają zalety posiadania produktów czy korzystania z usług,
  • są unikalne - nie są kopiowanie z innych stron, gdyż może to prowadzić do duplikacji treści (Duplicate Content),
  • składają się ze słów kluczowych - tak zwanych Key Words dla konkretnego tematu,
  • są aktualne - zawierają informacje o aktualnej ofercie czy godzinach pracy.
Poprawność językowa, a więc brak literówek czy błędów stylistycznych to także czynniki, które są ważne dla odbiorcy. 
Dobrze przygotowane treści również były brane pod uwagę podczas tworzenia rankingu stron dla firm. 

Zbudujemy Ci stronę WWW. Zobacz jak>>


Design, a więc wygląd produktu

Wybrane w rankingu strony internetowe mają odpowiednio dobraną kolorystykę i typografię (rodzaj i typ czcionek w głównym tekście i nagłówkach). Charakteryzują się czytelnością, funkcjonalnością i użytecznością. Są przy tym łatwe w obsłudze. Dodatkowo wytypowane w rankingu strony WWW cechują się oryginalnym i indywidualnym szablonem.

User Experience, czyli doświadczenie użytkownika w trakcie korzystania ze strony

User Experience, w skrócie UX, to ostatnie z czynników, które decydują o pozycji w rankingu stron WWW. Oznacza doświadczenie internauty, jakie towarzyszy mu w trakcie korzystania ze strony. Składa się na nie wiele czynników, m.in. intuicyjna nawigacja, przejrzysty projekt, szybkość działania itd.
Kategorie
Warto przeczytać
Parasole reklamowe z nadrukiem – rodzaje i przeznaczenie. Zobacz, co i kiedy warto kupić!
Chcesz wypromować biznes za pomocą praktycznych gadżetów reklamowych? W takim przypadku do wyboru są nie tylko kubki, długopisy czy koszulki, ale również parasole reklamowe. Podpowiadamy, kiedy warto je wybrać i na...
Konserwacja dachu blaszanego
Blachodachówka to tańsza alternatywa dla dachówek ceramicznych. Do zalet tego pokrycia dachowego należy jednak nie tylko atrakcyjna cena, ale też niewielki ciężar, prosty montaż oraz odporność na czynniki atmosferyczne....
5 praktycznych porad, jak urządzić balkon marzeń?
Balkon to idealne miejsce na letni relaks. Rano możesz delektować się kubkiem aromatycznej kawy, a wieczorem posiedzieć i poczytać książkę w hamaku lub spędzić czas ze znajomymi i zjeść pyszną kolację. Dowiedz się, jak...
Znajdź biura projektowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×