Artykuł sponsorowany
Dowiedz się tego, czego nie wie co drugi biznesmen!

Dowiedz się tego, czego nie wie co drugi biznesmen!

Nie popełniaj tego samego błędu i ucz się na cudzych – ta maksyma powinna przyświecać Ci, jeśli chcesz sprawnie prowadzić firmę. Jednym z problemów, z którymi stykają się biznesmeni na co dzień jest utrzymanie konta i karty płatniczej. Oczywiście mowa o firmowej karcie, która wykazuje specyficzne właściwości względem karty indywidualnej. Jakie?

Karta indywidualna

W koncie indywidualnym otrzymujemy kartę o niewielkich możliwościach, która nie sprawdza się za granicą i nie jest wysoko ubezpieczona. Możemy oczywiście dobrać kilka dodatkowych elementów, między innymi ubezpieczenie właśnie czy konto walutowe. Karta indywidualna jest też ograniczona przy wybieraniu pieniędzy z bankomatu.

Karta firmowa

Z kolei karta płatnicza dla firmy działa na nieco innych zasadach. Oferty firmowe są oparte o przepływ gotówki. Przez to karta może być niemalże darmowa, a może kosztować całkiem sporą prowizję. Różnice widoczne są gołym okiem.

Ile kosztuje konto firmowe?

Konto firmowe to jedno z droższych kont, choć uczciwie należałoby powiedzieć, że daje też swoje plusy. Jest jednak uwarunkowane specyficznymi obwarowaniami, które każdorazowo ustala się przy podpisywaniu umowy z konkretnym bankiem. Są to jednak kwoty dość duże, a im większe przelewy i działania finansowe na koncie, tym lepsze warunki i wygodniejsze korzystanie z karty. Jest to jednak uwarunkowane działaniami zewnętrznymi i nigdy nie jest w pełni darmowe.

Jak przeciwdziałać wydatkom?

Szansą na zmianę codzienności finansowej w tym względzie jest korzystanie z karty płatniczej dla firmy osobnej od konta zwyczajnej bankowości firmowej. Dzięki specjalnym kartom przedpłaconym działamy szybciej, łatwiej i skuteczniej na rynku, dokonujemy zakupów i nie jesteśmy tak obwarowani wpływami i wypływami z karty. To z kolei sprawia, że nasze konto staje się mniej obciążone i możemy elastyczniej podchodzić do osobnych wydatków. Nie jesteśmy także w sposób jednoznaczny przypisani do danego banku, a więc nie mamy obowiązku na przeprowadzanie specjalistycznych transakcji.

Kategorie
Warto przeczytać
Fakturowanie w XXI wieku
Przepisy prawne dotyczące fakturowania w XXI wiekuPrzepisy prawne dotyczące fakturowania są fundamentem dla prawidłowego funkcjonowania każdej firmy, ponieważ zapewniają zgodność z regulacjami podatkowymi i finansowymi....
Czy ubezpieczenia rolne są obowiązkowe?
Prowadzenie gospodarstwa rolnego to rodzaj działalności, która nakłada na rolnika określone obowiązki prawne. Rolnictwo to trudna branża, z którą wiąże się wiele trudnych do przewidzenia zagrożeń. Z tego...
Zasady prowadzenia księgi przychodów i rozchodów
Księga przychodów i rozchodów (KPiR) to narzędzie służące do tego, aby notować pieniądze firmy – zarówno te, które do niej wpływają, jak i te, które są wydawane. Z uwagi na dużą prostotę i przejrzystość KPiR to...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×