Artykuł sponsorowany
Jak znaleźć dobrą księgową?

Jak znaleźć dobrą księgową?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to nie tylko szansa na realizację marzeń o niezależności etatowej, ale też wiele obowiązków, którym musi sprostać przyszły biznesmen. Jednym z nich jest prowadzenie rzetelnej księgowości firmy oraz odprowadzanie należnych państwu podatków. Tylko nieliczni decydują się uzupełnianie ksiąg handlowych na własną rękę. Zdecydowana większość przedsiębiorców woli korzystać z usług doświadczonej księgowej. Jak ją znaleźć?

Księgowa z polecenia – gwarancja zadowolenia

Poszukując dobrej księgowej bądź rzetelnego biura rachunkowego dobrze jest zapytać o rekomendacje innych przedsiębiorców, którzy na co dzień korzystają z podobnych usług. Z roku na rok na rynku pojawia się bowiem coraz więcej specjalistów gotowych zająć się prowadzeniem księgowości naszej firmy. Niestety nie wszyscy mają ku temu odpowiednie przygotowanie i kwalifikacje. Żeby więc uniknąć rozczarowania, dobrze jest wybrać kogoś z polecenia. Jeśli nie mamy od kogo zasięgnąć porady, z pomocą przyjdzie nam Internet. Znajdziemy tam mnóstwo ogłoszeń samodzielnych księgowych i biur rachunkowych wraz z opiniami ich byłych i aktualnych klientów. Dzięki takiej ocenie, z łatwością znajdziemy interesującą ofertę. Pozytywne opinie to jednak nie wszystko, na co powinniśmy zwrócić uwagę wybierając księgowego. O czym jeszcze warto pamiętać?

Zakres usług

Jak radzi specjalista z gdyńskiego biura rachunkowego GDF – przy wyborze specjalistów, którzy świadczą usług księgowe, warto jest bliżej zapoznać się z ofertą danej placówki. Warto zaznaczyć, że małe biura rachunkowe oferują raczej podstawowy pakiet usług, w którego skład wchodzi np. prowadzenie ksiąg handlowych, rozliczanie podatku VAT, czy sporządzanie rozliczeń pracowniczych. Jeśli więc prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą lub niewielką firmę, oferta ta może okazać się wystarczająca. W przypadku większych przedsiębiorstw potrzebne są zazwyczaj dodatkowe usługi. Prowadzenie pełnej księgowości firmy jest już sporym wyzwaniem. Przedsiębiorcy chętnie korzystają też z fachowego doradztwa podatkowego, możliwości reprezentowania ich przed urzędnikami czy pełnej obsługi kadrowo-płacowej. Dobór oferty należy więc rozpatrzyć pod kątem zapotrzebowania firmy.

Kwalifikacje i doświadczenie

O renomie danego biura rachunkowego świadczą zdobyte przez pracowników licencje i certyfikaty. Jednym z najważniejszych jest Licencja Ministra Finansów wydawana imiennie dla każdego specjalisty. Stanowi ona potwierdzenie kwalifikacji danego pracownika oraz pozwala nam sądzić, że mamy do czynienia z osobą, która doskonale zna się na swoim fachu. Dobre biuro rachunkowe ma również wykupione ubezpieczenie, na wypadek ewentualnych pomyłek w dokumentacji klienta, które mogą pociągnąć go do odpowiedzialności finansowej.

Kategorie
Warto przeczytać
Jak prawidłowo prowadzić teczki osobowe pracowników?
Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy należy do obowiązków pracodawcy. Co więcej, nie wystarczy jedynie mieć „pod ręką” wszystkich danych o osobach zatrudnionych, ale należy je prowadzić w...
Optymalizacja podatkowa – ryzyka i korzyści
Optymalizacja podatkowa, zwana również „unikaniem opodatkowania”  to działania, których dokonuje się w celu zminimalizowania zobowiązań podatkowych, wykorzystując do tego instytucje prawa podatkowego czy prawa...
Kto jest zobowiązany do prowadzenia pełnej księgowości?
Każde przedsiębiorstwo ma obowiązek rozliczania się z urzędem skarbowym z operacji gospodarczych dokonywanych w firmie. Ewidencjonowanie przychodów i rozchodów jest istotne nie tylko z uwagi na przepisy prawne, ale też...
Kalkulatory
Znajdź biura rachunkowe
Jak nie tracić klientów?

Jak nie tracić klientów? Podpowiadamy!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×