Jak znaleźć dobrą księgową?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to nie tylko szansa na realizację marzeń o niezależności etatowej, ale też wiele obowiązków, którym musi sprostać przyszły biznesmen. Jednym z nich jest prowadzenie rzetelnej księgowości firmy oraz odprowadzanie należnych państwu podatków. Tylko nieliczni decydują się uzupełnianie ksiąg handlowych na własną rękę. Zdecydowana większość przedsiębiorców woli korzystać z usług doświadczonej księgowej. Jak ją znaleźć?
Księgowa z polecenia – gwarancja zadowolenia
Poszukując dobrej księgowej bądź rzetelnego biura rachunkowego dobrze jest zapytać o rekomendacje innych przedsiębiorców, którzy na co dzień korzystają z podobnych usług. Z roku na rok na rynku pojawia się bowiem coraz więcej specjalistów gotowych zająć się prowadzeniem księgowości naszej firmy. Niestety nie wszyscy mają ku temu odpowiednie przygotowanie i kwalifikacje. Żeby więc uniknąć rozczarowania, dobrze jest wybrać kogoś z polecenia. Jeśli nie mamy od kogo zasięgnąć porady, z pomocą przyjdzie nam Internet. Znajdziemy tam mnóstwo ogłoszeń samodzielnych księgowych i biur rachunkowych wraz z opiniami ich byłych i aktualnych klientów. Dzięki takiej ocenie, z łatwością znajdziemy interesującą ofertę. Pozytywne opinie to jednak nie wszystko, na co powinniśmy zwrócić uwagę wybierając księgowego. O czym jeszcze warto pamiętać?
Zakres usług
Jak radzi specjalista z gdyńskiego biura rachunkowego GDF – przy wyborze specjalistów, którzy świadczą usług księgowe, warto jest bliżej zapoznać się z ofertą danej placówki. Warto zaznaczyć, że małe biura rachunkowe oferują raczej podstawowy pakiet usług, w którego skład wchodzi np. prowadzenie ksiąg handlowych, rozliczanie podatku VAT, czy sporządzanie rozliczeń pracowniczych. Jeśli więc prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą lub niewielką firmę, oferta ta może okazać się wystarczająca. W przypadku większych przedsiębiorstw potrzebne są zazwyczaj dodatkowe usługi. Prowadzenie pełnej księgowości firmy jest już sporym wyzwaniem. Przedsiębiorcy chętnie korzystają też z fachowego doradztwa podatkowego, możliwości reprezentowania ich przed urzędnikami czy pełnej obsługi kadrowo-płacowej. Dobór oferty należy więc rozpatrzyć pod kątem zapotrzebowania firmy.
Kwalifikacje i doświadczenie
O renomie danego biura rachunkowego świadczą zdobyte przez pracowników licencje i certyfikaty. Jednym z najważniejszych jest Licencja Ministra Finansów wydawana imiennie dla każdego specjalisty. Stanowi ona potwierdzenie kwalifikacji danego pracownika oraz pozwala nam sądzić, że mamy do czynienia z osobą, która doskonale zna się na swoim fachu. Dobre biuro rachunkowe ma również wykupione ubezpieczenie, na wypadek ewentualnych pomyłek w dokumentacji klienta, które mogą pociągnąć go do odpowiedzialności finansowej.