Prowadzenie księgowości w firmie nie jest łatwe. Konieczna jest tu bowiem nie tylko wysoka wiedza w zakresie finansów, ale również bieżące jej aktualizowanie z uwagi na zmiany w przepisach. Niezależnie od tego, czy...
Księgowość jest ważnym elementem każdej firmy. Właściciele dużych firm muszą zastosować się do precyzyjnej i szczegółowej formy rachunkowości, ustalanej według przepisów prawa, tzw. księgowości pełnej. Małe i średnie...
Według Benjamina Franklina na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. Płacenia podatków rzeczywiście nie da się uniknąć, a będąc przedsiębiorcą, trzeba jeszcze udowodnić, że opłaty na rzecz państwa są odprowadzane...
Biznesplan jest to dokument, określający opłacalność biznesu. Inaczej mówiąc, to precyzyjne zestawienie wydatków i wpływów z planowanej działalności gospodarczej. Jest wymagany przez każdą instytucję, która udziela...
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się zawsze z koniecznością odprowadzania podatków. Dlatego przedsiębiorcy są prawnie zobligowani do zbierania informacji finansowych w formie księgowości pełnej lub...
Wiele osób rozpoczynających własną działalność gospodarczą zastanawia się, na czym dokładnie polega opodatkowanie VAT i czy jest ono obowiązkowe. Nie w każdym przypadku trzeba być płatnikiem VAT. Przed podjęciem decyzji...
Zatrudnianie pracowników wiąże się z dodatkowymi obowiązkami dla przedsiębiorcy. Sprawy kadrowo-płacowe muszą być uregulowane terminowo i poprawnie, dzięki czemu właściciel firmy uniknie kłopotliwych upomnień czy kar...
W przypadku samodzielnego prowadzenia firmy trzeba liczyć się z tym, że swój czas nie tylko trzeba dzielić na bieżące potrzeby, ale także na prowadzenie rozliczeń i kontakt z organami skarbowymi oraz ZUS-em. Wbrew...
Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, mają na głowie wiele spraw do załatwienia. Nie zawsze powiązane są one ściśle z charakterem i kierunkiem przedsiębiorstwa. Jednym z obowiązkowych zadań każdego...
Proces rozliczeniowy wymaga dbałości o szczegóły oraz znajomości ważnych procedur. Przedsiębiorcy najczęściej prowadzą ewidencję księgową w formie Księgi przychodów i rozchodów. Mimo że jest to uproszczona forma...
W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.
Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.
Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.