Od 1 stycznia 2018 roku mikroprzedsiębiorcy mają obowiązek przekazywania organom kontroli skarbowej szczegółowych danych podatkowych. Tzw. Jednolity Plik Kontrolny jest generowany i przesyłany w wersji elektronicznej....
Każdy przedsiębiorca, zakładając firmę, wybiera najkorzystniejszą dla siebie formę prowadzenia działalności gospodarczej. W polskim prawie mamy kilkanaście rodzajów spółek dlatego, rozważając wybór, należy...
Właśnie otrzymałeś pieniądze lub kosztowny prezent od rodziców lub dalszej rodziny? Zastanawiasz, się czy musisz udokumentować ten fakt i opłacić podatek? Dowiedz się, kiedy trzeba zgłosić otrzymanie darowizny od...
Sam pomysł na biznes nie wystarczy do założenia własnej firmy. Niezbędny jest biznesplan, który pozwoli wskazać cele i sposób działania. To swego rodzaju prognoza dla firmy. Nie tylko pomoże określić, czy biznes jest...
Coraz więcej przedsiębiorców chce postawić na samodzielność w działaniu. Dla takich osób idealna wydaje się być opcja prowadzenia księgowości online. Czym właściwie jest księgowość internetowa? Jakie są korzyści lub...
Założenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami. Jeżeli jest to spółka jednoosobowa, trzeba zajmować się zarówno świadczeniem usług, marketingiem oraz prowadzeniem rachunkowości. Ten ostatni...
Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów – choć z pozoru dość łatwe – wymaga sporej wiedzy fachowej. Nie każdy z nas potrafi odnaleźć się w meandrach współczesnej księgowości, dlatego bezpieczniej zaufać fachowcom....
Każdy przedsiębiorca w swojej działalności musi dbać o księgowość. Niektórzy prowadzą ją na własną rękę, a inni powierzają te obowiązki doświadczonym specjalistom. Dobrze prowadzona księgowość jest nie tylko...
Kiedy czekają nas spore wydatki, a nie dysponujemy wystarczającą ilością gotówki, najlepszym rozwiązaniem wydaje się kredyt. Znaleźć najlepszą ofertę wśród setek dostępnych na rynku to trudny orzech do zgryzienia. Na...
Księga przychodów i rozchodów (KPiR) to narzędzie służące do tego, aby notować pieniądze firmy – zarówno te, które do niej wpływają, jak i te, które są wydawane. Z uwagi na dużą prostotę i przejrzystość KPiR to...
W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.
Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.
Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.