Zweryfikowanie każdego dokumentu dotyczącego działalności gospodarczej jest niezwykle ważne w kontekście prowadzenia jej zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami oraz normami. Niedostosowanie się do nich może...
System podatkowy w Polsce opiera się na tak zwanej progresji podatkowej. W ustawie są zapisane konkretne progi, istnieje również zapis o kwocie wolnej od podatku. Ten system jest dla ciebie zbyt skomplikowany?...
Nie ma jednoznacznej definicji parabanku, przyjęto jednak umownie, że nazywane są tak instytucje finansowe, które świadczą usługi podobne do tych oferowanych przez banki. Oznacza to, że parabank może zawierać z...
Nowe wytyczne dotyczące sporządzania dokumentacji cen transferowych zostały opublikowane we wrześniu 2014 roku przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Dwa lata później zaczęły obowiązywać w polskim...
Chcesz pożyczyć niewielką kwotę? A może potrzebujesz większej gotówki na nieoczekiwane wydatki? Rozwiązaniem może być szybka pożyczka przez internet. Zanim jednak zdecydujesz się na wzięcie pożyczki online, dowiedz się,...
Co roku do 30 kwietnia każdy, kto pobiera wynagrodzenie ma obowiązek złożenia zeznania podatkowego do właściwego urzędu skarbowego. Nie wiesz, jak rozliczyć podatek dochodowy? Podpowiadamy, jaki formularz PIT złożyć,...
Od 1 stycznia 2018 roku mikroprzedsiębiorcy mają obowiązek przekazywania organom kontroli skarbowej szczegółowych danych podatkowych. Tzw. Jednolity Plik Kontrolny jest generowany i przesyłany w wersji elektronicznej....
Każdy przedsiębiorca, zakładając firmę, wybiera najkorzystniejszą dla siebie formę prowadzenia działalności gospodarczej. W polskim prawie mamy kilkanaście rodzajów spółek dlatego, rozważając wybór, należy...
Właśnie otrzymałeś pieniądze lub kosztowny prezent od rodziców lub dalszej rodziny? Zastanawiasz, się czy musisz udokumentować ten fakt i opłacić podatek? Dowiedz się, kiedy trzeba zgłosić otrzymanie darowizny od...
Sam pomysł na biznes nie wystarczy do założenia własnej firmy. Niezbędny jest biznesplan, który pozwoli wskazać cele i sposób działania. To swego rodzaju prognoza dla firmy. Nie tylko pomoże określić, czy biznes jest...
W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.
Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.
Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.