Księga przychodów i rozchodów to uproszczona forma ewidencji podatkowej. Polskie przepisy jasno wskazują, kto jest zobowiązany do tego, by ją prowadzić, a kto jest z takiego obowiązku zwolniony. Jeśli planujesz otworzyć...
Od lat profesjonalne biura rachunkowe cieszą się popularnością pośród klientów. Przedsiębiorcy wolą, żeby wszelkie możliwe sprawy związane z dokumentacją prowadzone były przez osoby, które są do tego w pełni...
W polskich warunkach gospodarczych obsługa kadrowo-płacowa jest przedmiotem kompetencji biur rachunkowych, pracowników księgowych zatrudnionych w danej firmie, ale również biur doradztwa podatkowego. W zależności od...
Duża ilość kredytów i pożyczek może czasem dać nam w kość. Jeżeli nie jesteśmy już w stanie spłacać sami swoich zobowiązań, powinniśmy rozważyć połączenie ich w jedno, z jedną i często też niższą ratą. Na czym dokładnie...
Zgodnie z obowiązującymi przepisami biura księgowe mogą zostać upoważnione przez przedsiębiorcę do załatwiania wszelkich spraw podatkowych i innych należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli...
W księdze przychodów i rozchodów zawarte muszą być wszystkie przychody i koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ważne jest, aby wszystkie dane były zapisywane systematycznie. Taką dokumentację można...
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością wyboru rodzaju opodatkowania odpowiedniego do modelu biznesowego i przychodów. Każdy przedsiębiorca ma obowiązek składania corocznie deklaracji...
Sprawozdania finansowe sporządza się po zakończeniu roku obrotowego oraz po zamknięciu ksiąg rachunkowych. Traktuje się je jako najistotniejsze dla przedsiębiorstwa raporty podsumowujące stan majątku jednostki, źródła...
Marzenia o posiadaniu własnej firmy można spełnić dziś o wiele prościej niż kilkanaście lat temu. Oprócz tego, że da się założyć działalność dosłownie bez wychodzenia z domu, łatwiej też postarać się o finansowanie...
Prowadzisz firmę lub dopiero planujesz rozpoczęcie działalności gospodarczej? Pamiętaj, że każde przedsiębiorstwo w Polsce powinno opracować swoją politykę rachunkowości. Taki wymóg na organizacje pozarządowe nakłada...
W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.
Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.
Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.